Причиною зростання витрат вантажовідправників є пануюча на "Укрзалізниці" безкарність і безвідповідальність, а також відсутність контролю за обґрунтованістю вантажних залізничних тарифів.
Про це заявив глава Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу України Руслан Богданов, виступаючи на нараді в Державній регуляторній службі, інформує "Мінпром".
Він піддав різкій критиці доводи представника "Укрзалізниці" про те, що підставою і причиною для ініціювання змін об'єднання класів тарифів є конфлікти, які постійно виникають з клієнтами і пов'язані з адмініструванням в документах.
"Друге – це дійсно ріже слух. Коли представник "Укрзалізниці" каже, що ми залишаємося в балансі, змінюючи тарифи для класів, проводячи об'єднання уніфікацію, підвищуючи для одних і знижуючи для інших. Але при цьому загальні доходи залишаються в базі. Ви мене вибачте , коли мова йде про збільшення тарифів для 92% споживачів, а для 8% зменшення, мені незрозуміло, про яке збереження бази ми говоримо. Це просто примітивна маніпуляція ", – сказав він.
Глава федерації звернув увагу на те, що проект наказу Міністерства інфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України, і пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів" передбачає зростання тарифів для наймасовіших вантажів 1-го класу в два рази.
"При цьому ми вже мали індексацію тарифів на 15% з листопада місяця, збільшення в 2,5 рази з лютого місяця 2018 року вартості піввагонів з 200 грн до 542 грн на добу. І ще на 10% в липні, до 600 грн на добу", – зазначив Богданов.
Разом з тим він підкреслив, що збільшення витрат вантажовласників не привело до зміни ситуації на залізниці.
"У нас тільки погіршилася ситуація з дефіцитом локомотивів, який досягає 100 одиниць, що призвело в травні-липні до недозабезпечення потреб ряду ТЕЦ вугіллям. Почастішали випадки кидання вагонів на шляху і прострочення термінів доставки вантажів. За офіційними даними УЗ середній оборот вагона збільшився з 9,3 доби до 10,2 діб. При таких показниках потреба в піввагонах збільшується на 7 тис одиниць робочого парку. При цьому заходи щодо поліпшення оборотності мінімальні, а втрати через збільшення обороту просто перекладаються на вантажовідправника", – заявив Богданов.
"Зараз йде методична маніпуляція вмістом цих тарифів, яка веде до того що вартість перевезення кінцевому рахунку для споживача зростає", – резюмував глава Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу України.