leopolis.news

Уніфікація тарифів на порожні вагони УЗ може призвести до втрати експортних ринків для ГМК – Біленький

    Промисловці кажуть: Україна вже частково втратила ринок Китаю, який не був компенсований європейськими ринками

    Уніфікація тарифів на порожні вагони УЗ призведе до зниження конкурентоспроможності української продукції на зовнішніх ринках. Про таке заявив глава Федерації металургів України Сергій Біленький, виступаючи на нараді у Державній регуляторній службі, передає Мінпром.

    Зокрема, він зазначив, що на замовлення ФМУ "Укрпромзовнішекспертиза" провела аналіз проекту наказу Мінінфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України і пов'язані з ним послуги щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів". 

    Висновки свідчать, що уніфікація тарифів на "порожняк" призведе до збільшення витрат вантажовідправників на 5,3 млрд грн щорічно. Це навіть вище, ніж прогнозована цифра, яку раніше називали у Федерації – 5,1 млрд грн.

    В аналізі наголошується, що зрівнювання класів вантажів під порожні вагони передбачає збільшення вартості за першим і другим класом, а також зниження на 25% вартості по третьому класу. Утім, третім класом перевозиться лише 8% від загального обсягу вантажів "Укрзалізниці".

    "Наприклад, по піску і щебню, а це дуже низькомаржинальні вантажі, які дуже чутливі до вартості логістики, зокрема і залізничної, подорожчання, за оцінками УПЕ складе близько 25 грн/тонну, для вугілля – 27 грн/тонну, для залізорудної сировини – 30 грн/тонну. У загальній структурі перевезень УЗ на ці вантажі припадає близько 65%", – підкреслив Біленький.

    Крім того, він додав, що вітчизняні виробники уже втрачають свої експортні ринки.

    "Ми частково втратили ринок Китаю, який не був компенсований європейськими ринками. Логістика в Китаї з урахуванням вартості залізничних перевезень стає для нас все менш вигідною. Ми втрачаємо ці ринки, відповідно ми возимо менше, і "Укрзалізниця", в якої рентабельність вантажних перевезень за оцінками УПЕ становить близько 23%, втрачає дуже значні кошти, які би вона могла разом із нами заробляти", – каже глава Федерації металургів України.

    Попередній матеріал
    Уніфікацію тарифів на порожні вагони УЗ поки не обгрунтувала в достатній мірі – Ляпіна
    Наступний матеріал
    "12 камер для панорамної зйомки": на Донбасі бійці ООС збили ворожий безпілотник
    Теги: