leopolis.news

Підвищення тарифів на вантажоперевезення УЗ не можуть собі дозволити більшість промисловців – Біленький

    Це може призвести до додаткових витрат для промислових підприємств на рівні близько 20 мільярдів гривень

    Приховане підвищення тарифів на вантажоперевезення з боку "Укрзалізниці" збільшить навантаження на бізнес на 20 млрд грн. Це позначиться практично на всіх бюджетоутворюючих галузях вітчизняної економіки, переконаний голова Федерації металургів України Сергій Біленький, передає 112.ua.

    "Ми говоримо про загальні додаткові витрати для промислових підприємств близько 20 млрд грн. Вони могли би бути інвестовані у вкрай необхідну модернізацію виробничих потужностей, реалізацію соціальних та екологічних проектів. Але тепер ці гроші ми повинні віддати УЗ. Знову авансом, в надії на позитивні зміни в роботі залізниці, яких, до речі, набагато менше, ніж хотілося би", – констатує експерт.

    Зокрема, промисловці невдоволені через різке підвищення вартості оренди вагонів – майже учетверо за останні півроку.

    У Федерації металургів України кажуть: більшість промисловців не можуть підвищити свої відпускні ціни, адже працюють на дуже конкурентних ринках.

    "Компанії будуть постійно скорочувати свою рентабельність, а коли вона досягне негативних значень – зупиняти підприємства. Обсяги основних позицій українського експорту поки ще помітно не просіли, але якщо це триватиме, менш ніж за рік ми вже будемо фіксувати серйозне падіння експорту, а це валютна виручка і курс гривні", – зазначає експерт.

    За його словами, ще одним наслідком підвищення тарифів УЗ може стати зростання цін на вугілля для внутрішнього ринку. Зокрема, Біленький каже: "Це невідворотно призведе до підвищення цін на комунальні послуги. Вугільники вже заявили, що їхні транспортні витрати зростуть щонайменше на 600 мільйонів грн на рік".

    Водночас профільні асоціації неодноразово зверталися до уряду та керівництва "Укрзалізниці" з проханням вплинути на ситуацію, утім поки – безрезультатно.

    "Враховуючи, що УЗ є природною держмонополією у сфері залізничних перевезень, бізнес наполягає на якнайшвидшому створенні незалежного органу, який буде визначати тарифну політику УЗ з урахуванням балансу інтересів бізнесу і держави – Національної комісії регулювання транспорту. До створення цього органу говорити про будь-які обґрунтовані підвищення залізничних тарифів не доводиться. Має місце лише монопольне домінування держкомпанії, яка може вічно залишатися неефективною, працюючи виключно в тепличних умовах", – кажуть представники промисловості.

    Попередній матеріал
    Вражаюча кількість: стало відомо, скільки мостів в Україні перебувають в аварійному стані
    Наступний матеріал
    "Прекрасна промоція держави": брендинг Ukraine Now отримав престижну нагороду
    Теги: