Гроші

Як під час повномасштабної війни змінилися споживчі звички українців – дослідження

5 канал

Серед українців спостерігається бажання підтримувати українських виробників

Дослідницька компанія Gradus Research провела анкетування серед громадян України щодо зміни їх споживчих звичок протягом двох років повномасштабної війни. Про це повідомляє "Дивогляд" із посиланням на Gradus Research.

За результатами дослідження, зростає увага до брендів серед українських споживачів після початку великої війни. Так, станом на березень 2024 року 62% респондентів вказали, що звертають увагу на бренд під час покупок, порівняно з 54% у грудні 2022 року.

Спостерігається також бажання підтримувати українських виробників. Якщо у грудні 2022 року такі покупки здійснювали 69% опитаних, то зараз ця цифра зросла до 74%.

Багато українських споживачів залишаються вірними своїм звичним брендам. Більшість (54%) віддають перевагу відомим виробникам, але 37% готові експериментувати з новими брендами, причому 57% з них роблять це з метою підтримки вітчизняного виробника.

За результатами дослідження, українські споживачі значно заощаджують. 65% віддають перевагу дешевшим брендам, а 32% відмовилися від улюблених брендів.

За даними опитування, харчові продукти та ліки залишаються найбільш популярними серед українських споживачів, на них економлять найменше. Також, зменшується витрати на освіту та транспорт/паливо.

Прокоментувавши результати, директорка Gradus Research Євгенія Близнюк зазначила, що спостерігається зростаюча раціоналізація споживання та підтримка українських виробників.

Опитування проводилося за допомогою мобільного додатку, а вибірка складала 1045 респондентів. Результати відображають структуру населення міст з населенням понад 50 тисяч жителів віком від 18 до 60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій з активними бойовими діями. Опитування відбувалося з 11 по 13 березня 2024 року.

Раніше "Дивогляд" розповідав, як українці витрачають кошти під час війни.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.

Допоможи ЗСУ – врятуй свій дім: офіційні реквізити та посилання.

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ