Обрати фахівця можна незалежно від місця реєстрації пацієнта, його проживання чи сплати за обслуговування. При цьому приписна кампанія пацієнтів до лікарів вже триває в пілотному режимі. Про таке повідомляє прес-служба Міністерства охорони здоров'я.
"Тепер медична допомога не прив'язана до місця прописки, проживання чи розміру хабара. Кожен українець може вибрати терапевта, педіатра, або сімейного лікаря у будь-якому медичному закладі, а гроші за ваше медичне обслуговування заплатить держава. Поки приписна кампанія (процес вибору лікаря і укладення договорів) триває у пілотному режимі. А дата початку всеукраїнської кампанії буде визначена після того, як закон №6327 підпише Президент", – йдеться в повідомленні.
Як обрати сімейного лікаря:
Крок 1. Головним принцип, за яким потрібно обрати терапевта чи сімейного лікаря – власне бажання пацієнта обслуговуватися саме в цього конкретного спеціаліста. Якщо спеціаліст, у якого пацієнт обслуговувався дотепер, влаштовує, то угоду можна укласти з ним. Якщо ж пацієнт хоче лікуватися в іншого лікаря, при пошуку нового спеціаліста варто врахувати рекомендації родичів, знайомих. Також інформацію про лікарів первинної ланки можна отримати безпосередньо в реєстратурі медзакладу або в місцевому відділі охорони здоров'я.
Крок 2. Далі на черзі – укладання декларації з лікарем. Заклади первинної меддопомоги, в яких працюють сімейні лікарі, підписують контракт із Національною службою здоров’я, а пацієнти – декларацію з тими лікарями, яких самі собі обрали. При цьому декларація підписується безстроково. З іншого боку, якщо пацієнту не сподобалося обслуговування у фахівця, він у будь-який час може укласти угоду з іншим лікарем.
Для укладення угоди знадобляться паспорт та ідентифікаційний код. Для підписання декларації з педіатром – свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) обох його батьків або опікунів.
Крок 3. Лікар вносить дані пацієнта в систему і роздруковує декларацію у двох примірниках (один із них залишається у пацієнта), – і з цього моменту ви можете звертатись до лікаря у будь-який час.
У МОЗ наголошують, що перед підписанням потрібно уважно перевірити декларацію.
"Декларація з'явиться в системі після подвійної авторизації: лікар попросить назвати код, який надійде вам СМС-повідомленням. Якщо ж у вас немає мобільного телефону, лікар сфотографує чи відсканує ваші документи, щоб долучити їх до декларації. Тільки після цього декларація з'явиться у системі", – йдеться у повідомленні МОЗ. Зразки декларації доступні за посиланням.
Крок 4. На випадок відпустки або хвороби у вашого лікаря має бути заміна – інший лікар первинної ланки або черговий заклад первинної медичної допомоги. Якщо пацієнту знадобиться допомога, а він знаходиться в іншому місті, то можна звернутися до найближчого закладу первинної медичної допомоги.
Один лікар може обслуговувати максимум 2 тисячі пацієнтів. Виняток можуть складати ситуації, наприклад, коли лікар працює в селі, де проживає більше 2 тисяч людей. До лікаря первинної ланки пацієнт може звертатися з будь-якими питаннями, пов'язаними із здоров'ям. У разі своєчасного звернення більшість проблем із здоров'ям можуть бути вирішені на рівні первинної ланки. Крім безпосереднього обстеження і лікування, лікарі первинної ланки будуть також видавати направлення до вузькопрофільних спеціалістів, виписувати рецепти на ліки, в т.ч. які підпадають під програму "Доступні ліки" (безкоштовні ліки в аптеці, за які платить держава), та будь-які медичні довідки, наприклад, до басейну тощо.
Також у МОЗ закликають українців не давати гроші за обслуговування в державних та комунальних закладах охорони здоров'я. У 2018 році заклад, в якому працює сімейний лікар, почне отримувати пряму річну оплату за обслуговування кожного пацієнта, який уклав з ним договір.
- у 2018 році середня виплата на первинній ланці складе близько 370 грн на одного пацієнта,
- у 2019 – 450 грн.
Дивіться також фотогалерею за темою:
Пам'ятник жертвам популізму: під ВР прихильники медреформи провели моторошний флешмоб – фото




