Автозаправка, бензин
Автозаправка, бензин 5 канал

У травні Україна може зіткнутися з дефіцитом пального – що говорять експерти

Читайте по-русски
Ринок пального в Україні критично залежний від поставок із-за кордону

Ціни на бензин, солярку й автогаз можуть знову піти вгору. У травні, бо саме тоді фахівці очікують дефіцит пального. Україна залежна від поставок із-за кордону. Із Росії нафтопродукти вже не завозять. А в Білорусі зупиняються нафтопереробні заводи. В уряді натомість проблем не бачать. Чи вистачить пального, а головне – скільки воно коштуватиме – журналіст "5-го" Сергій Барбу розповість.

Водіям із Луганщини ціни на пальне не до вподоби. У Тернополі теж такій вартості не раді.

"Не порядок. Так не має бути. Якось це має бути розглянуто владою", – обурюється водій.

Бензин, солярка та автогаз. На заправках чи не щодня змінюють цінники. У березні ціни на пальне стрімко пішли догори. Уряд вирішив втрутитися. Держава та нафтотрейдери підписали спеціальний меморандум. Та чи дало це результат? Перемовини між урядом та продавцями вартість пального таки зменшили – на гривню-дві.

У середньому по країні літр бензину А-92 коштує майже 28 гривень. Трохи більше – марка А-95. Дизельне паливо понад 28 гривень. Автогаз – майже 16 гривень.

Утім такі ціни триматимуться лише до кінця квітня, прогнозують у "Консалтинговій групі А-95". Потім вартість знову поповзе догори. Усе через дефіцит пального. Із Росії його перестали завозити, бо компанія-постачальниця потрапила під санкції РНБО. Виникли проблеми з імпортом із Білорусі. Один тамтешній нафтопереробний завод уже перестав працювати, ще один зупиниться на ремонт у травні.

"По скрапленому газу дефіцит травневий оцінюємо десь у 25% ринку. А по дизпальному з нетрадиційних джерел ринку знадобиться знайти десь 50% від споживання. Але це дуже багато. Це доставка морем, це збільшення переробки. Це буде дуже напружений період і він, крім того, співпадає з періодом активних сільгоспробіт", – пояснює директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

Пального вистачить на всіх, заспокоюють в уряді. Не бачать у Кабміні і підстав для підвищення цін.

"Цим питанням вже займаємося і практично вирішили його. Ми знайшли заміщення для всіх обсягів нафтопродуктів, які теоретично виходили з ринку. Наступна частина нашої роботи – забезпечити ритмічність поставок і відсутність дефіциту пального. Ми домоглися того, що зараз наповненість нафтобаз усіма видами палива практично на максимумі. Аграрії спокійно проводять посівну кампанію", – зауважив міністр економіки Ігор Петрашко.

Ринок пального в Україні критично залежний від поставок із-за кордону. За підсумками минулого року стало відомо: кожен третій імпортний літр дизельного палива надходив із Росії. З бензином ситуація не краща. Майже половину річного запасу 2020-го Україна купила в Білорусі.

Сергій Барбу, Вікторія Ковальова, Ігор Костюк, "5 канал"

Попередній матеріал
Новим канцлером Німеччини може стати соратник Меркель – що обіцяє
Наступний матеріал
Планували організувати протест на замовлення проросійських сил: у Харкові правоохоронці затримали автобус із "тітушками"
Loading...

Підсанкційний завод Оксани Марченко в Росії модернізують, щоб випускати елітний бензин – "Схеми"

Чому різко зросла вартість пального та які це матиме наслідки – сюжет

Україна має обмежити постачання палива і добрив із Білорусі, аби не фінансувати режим Лукашенка – економіст

"Здорожчання ще не закінчилося" – експерт спрогнозував зростання цін на паливо в березні

Лікарі масово відмовляються від вакцинації: чи якісна CoviShield – ток-шоу "Країна"

Україна більше не вивозитиме відпрацьоване ядерне паливо до Росії