Борис Кушнірук, економіст
Борис Кушнірук, економіст 5 канал

Україна має обмежити постачання палива і добрив із Білорусі, аби не фінансувати режим Лукашенка – економіст

Читайте по-русски
Через наявну залежність від постачання пального з Росії та Білорусі Україна має активно переходити на електромобілі, вважає Борис Кушнірук

Україна має заблокувати закупівлі пального в Білорусі, аби не фінансувати режим Олександра Лукашенка і створити умови для розвитку електротранспорту. Про це в ефірі ток-шоу "Країна" на "5 каналі" сказав економіст Борис Кушнірук.

"Значною мірою ми закуповуємо паливо в Росії і Білорусі. Це два основних постачальника. Причому, я був би прихильником певних обмежень. Особливо стосовно Білорусі, тому що фактично ми фінансуємо вбивства мирного населення, тортури, побиття людей, фінансуємо режим Лукашенка, який фактично захопив владу. І зараз там фактично встановлений терор проти власного населення, тому я був прихильником, аби два види основної продукції, які ми в них купуємо, – нафтопродукти і мінеральні добрива, щоб ми просто наклали санкції до державних підприємств Білорусі, і таким чином не допомагали пану Лукашенку фінансувати силові органи, які чинять терор проти власного населення", – наголосив він.

"Але на сьогоднішній день, ми залежимо справді від них, і тому я наголошую, що для України дуже актуальною є політика максимально активного переходу, зокрема, на електромобілі. Має бути окремий закон, який стимулював би тут повноцінне виробництво. Щоб тут можна було розгорнути виробництво і запустити його. Щоб ми розвивали той же громадський транспорт, щоб це були електромобілі", – вважає економіст.

Також на думку Кушнірука, держава має виконувати свою соціальну функцію щодо перевезення населення, адже в більшості розвинених країн громадський транспорт не відданий у руки приватних підприємців, які вільно встановлюють ціну.

"Коли йдеться про громадський транспорт, міський, міжміський і приміський, це не так про бізнес, як про соціальну функцію держави. Я прихильник, щоб була система, яка дозволяє утримувати ціну на такому рівні, щоб населення могло рухатися. Бо якщо ми встановлюємо ціну вільно, виходячи з того, що приватні перевізники інколи займають маршрут і встановлюють ціну, яку забажають, – це неправильний підхід", – зауважив він.

"Очевидно, що коли мовиться про приміські електрички, коли йдеться про трамваї, тролейбуси, автобуси і метро у містах – це має бути ціна, яка тримається на рівні. Так, держава, місцеві бюджети повинні це фінансувати. Це одна з частин видатків місцевих бюджетів. Політика стимулювання користування громадським транспортом, зокрема, впливає на те, щоби люди не сідали в свої авто і не створювали затори по всьому місту", – вважає Кушнірук.

"В більшості країн світу це не приватний бізнес, це комунальна власність. Вони забезпечують ритмічність перевезень по виділеним смугам, які ніхто не може зайняти. Це дає можливість і перевозити більше людей, і ціна там має бути стимулююча, аби люди їздили саме ним, а не на авто", – зазначив економіст.

На думку Кушнірука, кроки для розвитку громадського транспорту мають здійснювати представники місцевої влади.

Дивіться повний запис програми "Країна":

Нагадаємо, 2 березня Білорусь ініціювала екстрадицію опозиціонерки та кандидатки у президенти Світлани Тихановської з Литви, до якої вона виїхала в серпні 2020 року через політичні переслідування.

Попередній матеріал
Пробиває бронеплиту з 1500 м: ЗСУ прийняли на озброєння великокаліберну гвинтівку "Алігатор"
Наступний матеріал
Кінець "кнопкодавству": як працює сенсорна кнопка в парламенті – сюжет
Loading...