Вищий пілотаж, показові виступи парашутистів, нова і раритетна авіатехніка - на аеродромі Коротич на Харківщині стартував шостий авіафест. Цього року він став уже міжнародним - до його участі долучилися представники авіашкол із Польщі, країн Балтії та Франції. Загалом, на летовищі представлені три сотні літаків. Глядачам організатори підготували шестигодинне авіашоу.
Київський авіаконструктор Юрій Яковлєв зразок свого надлегкого літака Аеропракт-8 Quickie запозичив у колег зі США. Його зібрав ще у вісімдесятих, коли був студентом самарського вишу. До 2015-го літак перебував у Росії. А чотири роки тому конструктору вдалося переправити Quickie до України.
"Ми його відновили спочатку до музейного стану в 2017-му році. Він став у нашому аероклубі на почесному місці і потім я подумав – хочу на ньому знову літати", - ділиться Юрій.
Аеропракт-8 відновили і підняли у повітря - з новим двигуном - електричним.
Серед учасників авіашоу – рідкісний американський експонат RC-3 Seabee, або ще як його називають "морська бджола". Їх випускали лише два роки - з 1946 по 47. Усе про такі літаки-амфібії знає харківський конструктор. За словами Дмитра Файнера, у світі їх лише 1000 одиниць. В Україні такий один.
"Швидкість у нього десь 160-170, крейсерська. Пролетіти може 800 км і взяти на борт 4 людини. Також може сідати на хвилю до пів метра", - пояснює авіаконструктор.
Загалом, на VI KharkivAviaFest прибули три сотні літаків. Та лише десята частина з них піднімуться у небо. Серед них бойовий винищувач СУ-27 із Миргорода, трійка реактивних Л-29. Вперше в шоу візьме участь реактивний навчально-тренувальний літак Л-39. Він дислокується у чугуївській авіабригаді. Глядачі спостерігають за шестигодинним безперервним пілотажем.
Цього року авіафест став міжнародним. На Харківщину прилетіли пілоти з країн Балтії, Польщі та Франції. Організатори не виключають, що наступного року заявки на участь подадуть й інші країни.
Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, "5 канал"