Повернутися з війни і запустити виготовлення м'ясних консервів. Те, чого бракувало на фронті — герой нашої третьої історії спецпроєкту "V corp" вирішив втілити в цивільному житті. Зібрав команду побратимів, розробив унікальний рецепт і вже розпочав власне виробництво. Знайомтеся – Юрій Кріпченко і його історія, лейтмотивом якої є теза "завжди готовий".
Ветеран російсько-української війни Юрій Кріпченко проводить знімальній групі інструктаж – як у мандрівних умовах смачно поїсти. Це те, чого так бракувало йому на фронті. Ветеран служив у першій хвилі мобілізації. Обороняв Луганський аеропорт на початку російської агресії у 2014. І саме на війні у нього народилася ідея для власного бізнесу.
"На виходи нам видавали сухпай, це був мішок, де накидано знизу консервів, а згори хліба, все. Воду хто міг, так і брав. Консерву розпихували по кишеням. І от мені довелося одного разу впасти на банку, яка була в кишені, мав синяк на всю ногу. Ну і відповідно рухатися складно з таким вантажем", – розповідає ветеран-бізнесмен Юрій Кріпченко.
Відтоді Юрій виношував свою ідею: виготовити їжу, яка була б зручною в екстремальних умовах, зокрема на фронті. Після служби розробив власний рецепт тушонки і запатентував його. Рецепт простий: 90% м’яса. А ще – зручна упаковка. Консерву навіть можна розігрівати на вугіллі.
Як і годиться, першими куштували консерву на фронті. Тоді у тушонки не було ні назви, ні упаковки.
"Наскільки мені відомо розходилося нормально в основному по розвідці, там навіть були сварки – кому скільки попаде", додає Юрій Кріпченко.
Вже згодом з’явився бренд "I'm ready" – я готовий! І зручне пакування.
"Це завжди готовий, не лише як продукт готовий до вживання, а для активних людей, які готові в будь-який момент йти в похід, і приступити до роботи, і в будь-який момент стати на захист Батьківщини", – відзначає ветеран, комерційний директор Дмитро Загороднюк.
Відтоді минуло 5 років. Юрій встиг сформувати свою команду. Її у 2020 визнали компанією року у профільній галузі.
"Ми знайшли фабрику, яка погодилася випускати нашу продукцію на їхніх потужностях. Мало певні обмеження, ми не могли підписувати з великими мережами довготривалі договори. Півроку тому було вирішено будувати власне виробництво", – відзначає Дмитро Загороднюк.
Нині команда облаштовує новий цех із новими потужностями. Поки – приміщення ще в ремонті, але місце для тестування продукту вже облаштували.
Військовий психолог Андрій Козінчук щодня спілкується з тими, хто повернувся з війни. Переконаний, бізнес – це те, що може успішно повернути військового до цивільного життя. До того ж на війні з’являються ідеї, яких у мирному житті годі й чекати.
"Дуже багато визначних ідей прийшло з війни, навіть не з армії. Інші ветерани, які мають інший бізнес – це по суті конкуренти твої, на відміну від цивільного бізнесу вони будуть тобі допомагати. Це, мабуть, про те, що я не проти, щоб мій сусідній батальйон був не гірший, ніж мій", – повідомляє Андрій Козінчук.
Не гірші, а кращі. Ветерани в цивільному житті тягнуться один до одного. Команда Юрія Кріпченка – це вихідці з різних підрозділів. Після повернення з фронту не знали, куди себе подіти. Зустрілися у спілці АТО, а потім об’єдналися для бізнесу. У планах компанії – найближчим часом працевлаштувати ще щонайменше 15 ветеранів.
"Ми один одного виручали, бо ніхто не знав, як можна допомогти і чим, а ми знали, і ми були як перекладач між ветеранами і владою. Будемо забирати хлопців, які без роботи і щоб вони не думали про самогубства або контракт, або про розлучення. Нехай краще працюють, і ми їм допоможемо", – підсумовує Юрій Кріпченко.
Та боротьба триває. Фізично – вони змінюють однострої на цивільний одяг, але ментально – воюють і далі.
"Якщо тоді була служба в зоні бойових дій, то це служба в економічному фронті", – каже Дмитро Загороднюк.
Яна Холодна, Сергій Клименко, Сергій Новіков, "5 канал"