Траєкторії польотів літаків МАУ за маршрутом 'Тегеран-Київ' з 2 листопада по 8 січня
Траєкторії польотів літаків МАУ за маршрутом 'Тегеран-Київ' з 2 листопада по 8 січня flightradar24.com

Останні слова пілотів і брехня Ірану: головні заяви керівництва МАУ

Читайте по-русски
На переконання українського авіаперевізника – Тегеран повинен був закрити повітряний простір, враховуючи ситуацію

На момент вильоту літака українських авіаліній Boeing 737-800 із аеропорту Тегерана не надходило жодної інформації про можливу небезпеку. Борт курсував чітко за своїм маршрутом, і версії про можливе відхилення не відповідають дійсності. Про це під час брифінгу повідомили представники компанії МАУ.

За словами віцепрезидента МАУ Ігоря Сосновського та президента компанії Євгенія Дихне, до моменту авіакатастрофи аеропорт приймав і відправляв на злет багато літаків цивільної авіації. Тож кожен із них наражався на небезпеку.

На переконання українського авіаперевізника, Іран мав би закрити повітряний простір, з огляду на ситуацію в країні. Також у "Міжнародних авіалініях України" заявили, що екіпаж рейсу PS752 працював у межах своїх повноважень і до останньої секунди тримав зв'язок із диспетчерською аеропорту Тегерана.

Після набрання потрібної висоти курс був змінений на 15° праворуч – туди, куди треба було летіти, згідно із командою диспетчера. Тож версії про можливе відхилення від курсу, про які згадує Іранська сторона, не відповідають дійсності, додали в МАУ.

"Це був самий звичайний рейс ... Виходили з району аеродрому згідно з дозволом диспетчера. Після зльоту вийшли на зв'язок – попри те, як говорили іранці. Вони вийшли на зв'язок! Спокійним голосом доповіли про зліт, отримали дозвіл на виконання польоту і слідували відповідно до дозволу диспетчера", – наголосив  Сосновський.

Також віцепрезидент авіакомпанії розповів про останні слова українського екіпажу – це була "банальна фразеологія радіообміну".

"Екіпажу сказали "набирайте і повертайте", а вони відповіли – "набираємо і повертаємо"", – зазначив на брифінгу Сосновський.

Нагадаємо, Іран офіційно визнав, що збив пасажирський літак "Міжнародних авіаліній України". До цього влада країни називала брехнею звинувачення про збиття українського літака ракетою. І це попри те, що у мережі оприлюднили відео ймовірного влучання ракети у Boeing.

Першим про ймовірне збиття літака іранської ракетою заявив прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо. Зауважив, що Канада має численні дані розвідки від різних держав. Наголосив, що влучання в український літак могло статися помилково. Припущення, що літак могла збити ракета висловив і прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон та прем'єр-міністр Австралії Скотт Моррісон.

Водночас Україна із заявами щодо падіння українського лайнера у Тегерані була вкрай обережною. Секретар Ради національної безпеки та оборони України Олексій Данилов заявив, що розглядають сім версій, серед яких і технічна несправність літака, можливий теракт та збиття зенітно-ракетним комплексом "Тор" російського виробництва.

Президент Володимир Зеленський також стверджував, що версію про збиття літака не відкидають, однак її ще треба підтвердити. За дві з половиною доби після авіакатастрофи в Ірані перше спілкування зі ЗМІ провів міністр закордонних справ Вадим Пристайко.

Очільник українського зовнішньополітичного відомства повідомив, що Іран надав Україні доступ до чорних скриньок та диспетчерських записів центру управління польотами аеропорту Тегерана. Не відкидав жодну із версій, озвучених представниками інших країн, що б могло призвести до падіння літака.

Як повідомляв 5.UA, літак "Міжнародних авіаліній України" рейсу Тегеран – Київ розбився 8 січня близько 5:00 за київським часом. Він встиг набрати висоту 2328 метрів і розбився за кілька хвилин після злету. На борту перебували 176 людей. Усі вони загинули.

Попередній матеріал
Масштабні пожежі в Австралії: волонтерка з Харкова шиє спеціальні мішечки для порятунку тварин
Наступний матеріал
Чому варто здати ялинку на перероблення, а не викидати у смітник – сюжет