Автовокзал Харкова
Автовокзал Харкова 5 канал

Пільга, якою не скористатися: ветеран АТО роками бореться за право на безплатний проїзд

Читайте російською
"Мені не так за себе прикро, як за тих хлопців, які дійсно без рук, без ніг. Їм же теж відмовляють", – бідкається ветеран

Пільга є – та скористатися нею неможливо. Ветеран АТО в Харкові вже 3-й рік поспіль відстоює своє право на безплатний проїзд на міжміських маршрутах. Усе через обмеження кількості пільговиків, яких беруть за один рейс. Перевізники виправдовуються – вимушені запроваджувати ліміт через відсутність компенсацій від держави. Деталі далі:

Майже 3 години згаяного часу та кілька пропущених рейсів. Демобілізований військовослужбовець 92-ї бригади Андрій Микитенко намагається дістатися з Харкова додому, до іншого району області. Ветеран був у війську з 2014-го, пройшов Іловайськ, під час виходу з якого зазнав контузії. Здоров'я відновлює і донині. За законом, Андрій має право на безплатний проїзд. Та скористатися цим правом не може.

За пільговий проїзд ветеран бореться майже три роки. Позивався до автостанції. Виграв суд першої інстанції й апеляцію. Тож деякий час приміськими маршрутами користувався безплатно. Та рік тому в касаційній інстанції у позові відмовили.

Після рішення Верховного Суду обмеження щодо проїзду, розповідає Андрій, запровадили знову: "Аргументація, що автостанція, вона не підлягає… а винен перевізник. Судіться з перевізником. Але я ж приходжу на автостанцію брати квиток. Не до перевізника".

Притягнути до відповідальності перевізника непросто, кажуть юристи. Адміністративний штраф за порушення правил перевезення становить лише 136 грн. А судова тяганина може тривати довго. Домогтися виплати моральної шкоди – майже неможливо.

"Абсурд усієї ситуації полягає в тому, що вам треба пред'являти претензії саме до того перевізника, який наразі вам відмовив у наданні транспортної послуги. І кожен новий раз, отримуючи таку відмову, треба пред'являти абсолютно нові претензії до нового перевізника", – пояснює юрист Роман Чумак.

Ліміти на перевезення пільговиків – вимушений захід, кажуть на автостанції. Безплатний проїзд автоперевізникам не компенсується державою. Вихід вбачають у виділенні коштів з місцевих бюджетів.

"Зараз уже деякі райони та міста районного підпорядкування ухвалили відповідні програми. Виплачують пасажирові вже за фактом придбання квитка, роблять компенсацію. Перевізники нам написали відповідні листи. І, посилаючись на ці програми, ми віддаємо за повну вартість, і отримують компенсацію. Ось уже кілька місяців це діє, проблем немає", – знизує плечима заступник директора ПАТ "Харківське підприємство автобусних станцій" Олег Болдирев.

У Зачепилівському районі, де мешкає Андрій Микитенко, такої програми немає. Тож, щоб потрапити додому, ветеран змушений платити повну вартість квитка. Про порушення власних прав Андрій повідомив поліцію та Укртрансбезпеку.

Ветеран АТО додає: "Мені не так за себе прикро, як за тих хлопців, які без рук, без ніг. Їм же теж відмовляють. Я не за себе, я за всіх стою".

Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, Харків, "5 канал"

Крізь холод та спеку: в Києві ветерани-армійці зійшлися в спортивному протистоянні Legion Run

/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/

Попередній матеріал
У Києві стався вибух у під’їзді житлового будинку – є потерпілий з баротравмою
Наступний матеріал
Багатодітні сім'ї отримуватимуть доплату за третю і кожну наступну дитину: скільки і як довго

Українці варті міжнародної підтримки: ветеранки АТО відвідали штаб-квартиру НАТО – про що говорили

Людське ставлення та професійний підхід: як у Харкові спільними силами реабілітують ветеранів АТО

Легалізація медичної марихуани може допомогти ветеранам АТО – екс-боєць "Айдару"

З війни – у мир: як Україна опікується проблемами учасників війни на сході – "БлогПост"

"Монологи війни": як ветерани АТО готуються до вистави про наболіле

Зустріч Президента України з учасниками бойових дій в Афганістані – відео