Космос
Космос naked-science.ru

Учені виявили космічний об'єкт, який змінює уявлення про утворення Всесвіту

Читайте по-русски
Всесвіт відкриває все нові секрети

Група дослідників з Інституту астрономії Товариства Макса Планка (Велика Британія) відкрила древню масивну галактику, яка стала найстарішою зі всіх нині відомих. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature.

Галактика DLA0817g, яка за своїми характеристиками схожа до Чумацького Шляху і володіє масивним диском, виникла всього через 1,5 мільярди років після Великого вибуху. Однак раніше вважалося, що такі космічні об'єкти виникали набагато пізніше. Для прикладу, наша галактика утворилася через 6 мільярдів років після Великого вибуху.

Астрономи виявили галактику за допомогою комплексу радіотелескопів ALMA (Atacama Large Millimeter Array). Вона стала найвіддаленішою галактикою з обертовим диском серед усіх виявлених на даний момент.

Диск Вольфа
Диск Вольфа©ALMA, NRAO, NASA, ESA, Hubble, M. Neeleman, S. Dagnello

Назвали об'єкт Диском Вольфа на честь астронома Артура Вольфа. Дослідження показали, що світло від древньої галактики пролетіло 12,2 мільярда років, однак через розширення Всесвіту галактика зараз знаходиться на відстані 24,4 мільярда світлових років. Маса Диска Вольфа сягає 72 мільярдів сонячних мас.

Раніше вважалося, що масивні галактики утворюються зі злиття менших галактик і скупчень гарячого газу. Ці зіткнення перешкоджають формуванню дисків, характерних для Всесвіту нинішнього віку. Однак існування нововідкритого космічного об'єкта змусить астрономів переглянути механізми появи таких галактик.

На початку травня стало відомо про ще одне астрономічне відкриття. Учені знайшли чорну діру, яка перебуває ближче до Сонячної системи, ніж усі інші, відомі на сьогодні.

У червні-липні до ЗСУ призвуть 500 офіцерів запасу – у Генштабі розповіли подробиці