Сонце
Сонце Фото Nasa

"Ми були дуже здивовані": учені розповіли про характер Сонця

Читайте по-русски
    Астрономи дізналися, як поводилося світило протягом останніх 9 тисяч років

Сонце має набагато спокійніший характер від інших подібних зірок. Такого висновку дійшли астрономи, які порівняли коливання яскравості майже 400 зірок і зрозуміли, що рівень їх спалахової активності був приблизно значно вищим, ніж у Земного світила. Про це пише "РБК-Україна" із посиланням на видання Science.

Німецькі астрономи проаналізували схожі зірки, у яких подібні із Сонцем розміри, температура поверхні, період обертання, вік і хімічний склад. Найбільш помітним фактором виявився період ротації. Обертання зірки впливає на створення і стан її магнітного поля, яке своєю чергою визначає, як часто Сонце випускає енергетичне випромінювання, як часто воно викидає частинки в космос і з якою яскравістю сяє.

"Ми були дуже здивовані, що більшість зірок, схожих на Сонце за властивостями та розмірами, набагато активніші, ніж наше світило. При цьому ми припускаємо і те, що подібних відмінностей насправді немає. У такому випадку, протягом останніх 9 тисяч років наше світило було незвично "тихим", що теорія цілком допускає", – розповіли вчені з Інституту досліджень сонячної системи Макса Планка.

Орбітальні телескопи Kepler і GAIA безперервно спостерігали протягом приблизно чотирьох років за зірками, схожими на Сонце за розмірами і масою. Проаналізувавши зібрані дані, дослідники з'ясували, що число плям на Сонці майже не змінюється. Яскравість Сонця в середньому зростала і знижувалася на 0,07%, тоді як для більшості інших зірок цей показник був приблизно в п'ять разів вищим.

Це дає підстави стверджувати, що наше Сонце має значно спокійніший характер, ніж інші подібні зірки. Хто зна, може саме цьому на нашій планеті і зародилося життя.

Нагадаємо, нещодавно астрономи виявили в центрі галактики планету, схожу на Землю.

Дивіться також фотогалерею:

Відома австралійська шеф-кухарка поділилася секретом ідеального омлету
    В Івано-Франківську 19-річна дівчина померла від коронавірусу

Нацполіція з космосу шукатиме пожежі, контрабанду та наркотики