космос
космос unn.com.ua

"Всесвіт – дивне місце": вчені зафіксували найбільший вибух в історії космосу після знаменитого Великого

Згідно з дослідженням, епічний вибух був викликаний надмасивною чорною дірою в галактичному скупченні Змієносця

Астрономи виявили найбільший з відомих вибухів у Всесвіті з моменту його народження – понад 13 мільярдів років тому.

Згідно з дослідженням, опублікованим у четвер в The Astrophysical Journal, епічний вибух був викликаний надмасивною чорною дірою в галактичному скупченні Змієносця, розташованому на відстані майже 400 мільйонів світлових років від Землі, пише Vice.

"Ми вже бачили спалахи в центрах галактик, але цей справді дуже масивний", – йдеться в заяві співавтора дослідження Мелані Джонстон-Холлітт, астрофізика з американського Інституту радіоастрономії ім. Кертіна. "І ми не знаємо, чому він такий великий", – додала вчена.

Вибух був у п'ять разів потужнішим, ніж попередній – найбільший вибух у Всесвіті, що стався в галактичному скупченні MS 0735 + 74. Але, на відміну від Великого вибуху, майже миттєвого розширення, з якого виник Всесвіт, вибух скупчення Змієносця був повільним горінням, яке вирувало протягом сотень мільйонів років.

Зазначається, що виверження було викликано активним ядром галактики (Active galactic nucleus – AGN), яке є елементом для центральної області галактики під час енергетичних фаз, які відрізняються своїми потужними спалахами і інтенсивним виділенням випромінювання. Наприклад, надмасивна чорна діра в центрі Чумацького шляху наразі перебуває в стані спокою, хоча в минулому це було AGN.

Зазначається, що спалах утворив колосальну діру в плазмі навколо чорної діри в скупченні. Вчені спостерігали за цією порожниною протягом багатьох років, але вони були спантеличені її походженням через її безпрецедентний масштаб.

Найбільший вибух в історії космосу
Найбільший вибух в історії космосувідкриті джерела

"Люди були налаштовані скептично через розмір спалаху, – зазначив Джонстон-Холлітт. – Але це справді так. Всесвіт – дивне місце ".

Висновок групи заснований на численних спостереженнях з двох космічних телескопів, рентгенівської обсерваторії "Чандра" NASA і XMM-Newton Європейського космічного агентства, а також двох наземних радіообсерваторій.

У соцмережах уже встигли пожартувати, що це було створення "Всесвіту 2.0".

Уряд всерйоз розглядає скасування "спрощенки" для ФОПів – радник прем’єра