Планета KELT-9b
Планета KELT-9b NASA

Учені виявили планету, яка гарячіша за зірки

Читайте по-русски
    У минулорічних дослідженнях KELT-9b повідомлялося: атмосфера на планеті настільки гаряча, що вона випаровує важкі метали

Американські вчені виявили, що на денній стороні планети KELT-9b температура може досягати 4600 K. Це робить її гарячішою, ніж зірки спектрального класу M, і навіть деякі зірки спектрального класу K. Про це повідомляє Newsweek.

Планета знаходиться на відстані близько 670 світлових років. Дослідники виявили, що одна і та ж сторона планети завжди звернена до своєї зірки. Це призвело до того, що молекули водню розщеплюються на шматки, а потім перетікають на нічну сторону і знову перетворюються.

"Така планета настільки екстремальна за температурою, що процеси там відрізняються від безлічі інших екзопланет", – сказала Меган Менсфілд, аспірант Університету Чикаго і провідний автор дослідження.

Атмосфера KELT-9b перетікає з однієї частини планети в іншу. Швидкість вітру на ній могла б досягати 60 кілометрів на секунду, але через розпад молекул водню цього не відбувається.

Це не перший випадок, коли вчені виявили екстремальні процеси на KELT-9b. Минулого року було опубліковано дослідження, у якому вказувалося, що атмосфера KELT-9b була настільки гарячою, що вона випаровувала важкі метали, такі як залізо і титан.

Нагадаємо, нещодавно астрономи виявили кілька аномальних об'єктів, що обертаються навколо надмасивної чорної діри Стрільця А*. Їх віднесли до зовсім нового класу, назвавши G-об'єктами.

"Заяви керівництва "Слуги народу" щодо угоди України та ЄС збігаються з позицією Путіна" – Порошенко