Галактика
Галактика Naked Science

Майже "ровесниця": астрономи відкрили галактику, лише на мільярд років молодшу за Всесвіт

Читайте по-русски
Відкриття може розв'язати давнє астрономічне питання, вважають науковці

Команда астрономів з Массачусетського університету в Амхерсті змогла вперше спостерігати за галактикою, вік якої – 12,5 млрд років. Про це повідомляє Naked Science.

"Світло, здавалося, не було пов'язане з жодною відомою галактикою взагалі. Коли я побачила, що ця галактика невидима на будь-якій інший довжині хвилі, я дуже зраділа, оскільки це означало, що вона, ймовірно, справді розташована дуже далеко і прихована за хмарами пилу", – каже один з авторів дослідження Крістіна Вільямс з Університету Арізони.

Дослідники підрахували, що сигнал від цієї галактики йшов до Землі 12,5 мільярда років. Це означає, що людство дивиться на "живу копалину" – цей об'єкт має вік лише на 1 млрд років менше, ніж Всесвіт.

Науковці вважають, що спостережуване випромінювання викликане тепловим світінням частинок пилу, які ефективно приховують усе світло, що випромінюється зірками всередині галактики-"монстра".

За словами науковців, відкриття може розв'язати давнє астрономічне питання. Деякі з найбільших галактик у молодому Всесвіті, мабуть, утворилися і виросли дуже швидко, що не відповідає теоретичним прогнозам. Ці зрілі галактики, судячи з усього, з'явилися "нізвідки", коли Всесвіт був порівняно молодим.

Для своєї роботи астрономи використовували ALMA – Атакамську велику решітку міліметрового діапазону, масив із 66 радіотелескопів, розташований у горах Чилі.

Астрономи, схоже, ніколи не зловлять момент формування таких об'єктів. Невеликі галактики були помічені в ранньому Всесвіті за допомогою космічного телескопа "Хаббл", але вони не ростуть досить швидко. Раніше повідомлялося також про інші галактики-"монстри", але ці спостереження були занадто рідкісними для задовільного пояснення того, що відбувається.

Нагадаємо, зі студентами харківського політеху зустрілася американка українського походження Гайдемарі Стефанишин-Пайпер – восьма жінка, яка побувала в космосі і друга серед астронавтів, яка розгорнула український стяг на орбіті Землі.

Дивіться фотогалерею за темою:

"Дракони" на орбіті: до астронавтів МКС прилетів SpaceX Dragon – вражаючі фото

SpaceX Dragon прибуває на МКС

Під керівництвом офіцерів: у Міноборони розповіли, як на окупований Донбас заходять спецпідрозділи РФ