Платити двічі або ж не з першої спроби змушені власники електронного квитка у громадському транспорті. І нарікають на недосконалість системи. Місяць, відколи стартував пілотний проект – у мерії визнають, що система і справді дає збій. Але обіцяють виправити усі помилки до осені, коли послуга запрацює повноцінно. Придбати квиток вартістю 50 гривень можна поки що лише на кількох станціях столичної підземки: "Хрещатик", "Майдан Незалежності", "Арсенальна", "Академмістечко", "Почайна", "Лісова" та "Героїв Дніпра". Як працює електронний квиток, яка халепа може спіткати його власника і як діяти далі – розкаже Валерія Павленко.
З початку запровадження роботи єдиного електронного квитка у тестовому режимі минув місяць. Щоби перевірити, наскільки справно він працює, рушаємо до найближчої станції метро.
Біля каси зустрічаємо невдоволеного пасажира. Роман Коваленко нарікає – картка SmartSity, яку придбав напередодні, не спрацювала на жодній станції метро. Так само в трамваї і автобусі.

"У наземному транспорті не працює ніде. Вчора їздив спеціально перевіряв в автобусі і трамваї – не працює ніде. У метро сьогодні на Академмістечку не спрацювала, на Олімпійській не спрацювала", – нарікає пасажир.
Розрахуватися за проїзд, окрім картки, можна і за допомогою QR-коду. Принцип такий самий. Утім використати його у метрополітені не можна, тільки в наземному транспорті.
Заходимо до автобуса – тут система трохи інакша. Замість турнікетів у автобусах та тролейбусах встановлені валідатори. Вони розраховані на картки киянина і на ось таких нових проїзних.
Після проведення оплати проїзду на валідаторі квитки від кондуктора не потрібні. Утім, слід пам'ятати, що контролери мають власне устаткування для перевірки дієвості електронного квитка.
У столичній адміністрації нам пояснили – остаточно система запрацює восени. За цей час обіцяють ліквідувати усі неточності та забезпечити продаж єдиного електронного квитка та QR-кодів на усіх станціях підземки.
"Ви можете попросити на станції метрополітену поповнити її на кількість поїздок або на якусь конкретну суму, також ви можете у кабінеті киянина поповнити цю карточку або у мережі IBOX. Задача електронного квитка – зробити його єдиним у всьому транспорті", – пояснив директор департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрій Назаров.
Чиновник переконує – від 31 жовтня жетони та паперові квитки зникнуть із загального вжитку. Таким чином пасажирів переведуть лише на електронний варіант оплати. І додають: якщо ж картка не спрацювала – звертатися слід до сервісного центру. Його номери вказані на зворотному боці електронного квитка.
Валерія Павленко, Олексій Іванченков, "5 канал"