У наземному транспорті Києва почали фіксувати проїзд пільговиків за допомогою спеціальних пристроїв – валідаторів. Після посадки в трамвай, тролейбус чи автобус пасажир має зареєструвати свою поїздку: піднести "Картку киянина" до валідатора та дочекатися відповідного звукового сигналу. Кошти під час реєстрації на валідаторі не стягуються. В "Київпастрансі" наголошують, що незареєстрована пільгова "Картка киянина" не дає права на безоплатний проїзд. Наскільки містяни призвичаїлися до такої новації – далі в сюжеті.
За допомогою валідаторів у міській адміністрації планують вирахувати кількість пільговиків, які користуються громадським транспортом. От тільки не всі власники "Карток киянина" знають, як користуватися новим устаткуванням.
Ганна Долинська – пенсіонерка. Каже, що знає, як проїхати у метро задарма з "Карткою киянина": "Підхожу, там прикладаю свою "Карточку киянина", – і прохід вільний".
А от з наземним громадським транспортом – біда. Не розуміє, яким боком прикладати картку і як перевірити, що валідатор спрацював: "До цього моменту я не знала, що в транспорті можна користуватися "Карткою киянина" для того, щоб проїхати. Я захожу в маршрутку і кажу, в мене посвідчення. І мене ніхто не чіпає, я спокійно сідаю і їду, куди мені треба".
Знімальна група "5 каналу" вирішила перевірити, як працюють валідатори в комунальному транспорті. Заходимо до автобуса. Тут штовханина, кілька десятків людей. Хто передає за проїзд, а хто розбирається, що робити з картками.
Кондуктор-контролер розповідає: з 1 січня кияни почали активно використовувати "Картки киянина". Її завдання – пояснити, як правильно прикласти картку, щоби спрацював валідатор.
У столичній адміністрації певні – найближчим часом кияни звикнуть до новації і навчаться користуватися картками.
"Нічого страшного в тому, що свою "Картку киянина" прикладеш до валідатора, – не станеться. Це дає змогу краще рахувати ті кошти, які виділяє міський бюджет, можливо, економити їх", – впевнена перший заступник директора Департаменту соціальної політики КМДА Світлана Устименко.
За допомогою таких пристроїв у столичній адміністрації вираховуватимуть пільговиків: "Завдяки проекту міська влада має можливість прорахувати кількість пільгових категорій, які користуються цим видом транспорту, щоби здійснити перевизнаку і компенсацію за пільгову категорію громадян".
У "Київпастрансі" застерігають – від січня до роботи контролерів у наземному транспорті залучатимуть і співробітників Нацполіції Києва. Під час спільних рейдів виявлятимуть "зайців" та перевірятимуть справжність "Карток киянина".
Валерія Павленко, Олексій Іванченков, "5 канал"