Триває ремонт однієї з головних переправ через Дніпро – аварійного мосту Метро. Закінчити його у столичній мерії планують до кінця наступного року. Латати конструкцію мають у два етапи: спочатку на відрізку ділянки вздовж Русанівської набережної. Наступного року ремонтуватимуть уже безпосередньо сам міст над Дніпром. Докладніше далі.
Таксист Олександр Дульчич змушений щонайменше двічі на день їздити мостом Метро. Бідкається: хоча й аварійність переправи впадає в око – альтернативного об'їзду для себе не бачить. За тим самим маршрутом щодня змушені їздити і пасажири столичної підземки.
"Бувають такі відчуття, що наче коливання. Коли машиною їдеш, особливо коли транспорт зупиняється, і з одного або з другого боку проїжджає якась тяжка машина, то відчувається", – каже Олександр.
Міст Метро, як і більшість переправ через Дніпро, звели ще 1965 року. Відтоді капітального ремонту конструкція так і не бачила. І хоча зроблена з міцного залізобетону, метал на ній вже з десяток років вкритий іржею.
"Секції стягнуті болтами і років 10 тому там проявилася іржа. Фактично, під ці мости закладається міна. І ось ця 100-річна експлуатація, навряд чи вона вийде. Чому? Та тому що поточний ремонт не проводиться ніяк", – пояснює завідувач кафедри Київського університету будівництва та архітектури Микола Дьомін.
Замінювати покриття мосту чиновники мали б бодай раз на 5-7 років, пояснює вимоги до експлуатації архітектор. І додає, що ремонтувати гідроізоляцію повинні раз на 10 років, а капітально лагодити – щонайменше раз на 30 років. До того ж погіршує ситуацію ще й перевантаження доріг удвічі.
"Міграції з одного берега на інший – сьогодні це близько 350-400 тисяч автомобілів на добу. Капітальні ремонти це планові заходи – через 15, 20, 30 років у міру необхідності. Щорічні капіталовкладення у спостереження та поточні ремонти – це десь 2-2,5% від вартості моста. Ніхто нічого не робить", – бідкається Микола Дьомін.
У міській адміністрації визнають: ремонтувати дороги і мости столиці за вимогами – раніше і справді було неможливо. Втім за останніх 2 роки чиновникам таки вдалося назбирати більше 1 млрд грн із Державного дорожнього фонду в міський бюджет. З них 185 млн грн – вже виділили на ремонт частини мосту Метро.
"Зараз ведуться роботи, в більшості, під мостом, це деформаційні шви, зміцнення опор. Там більшість робіт – це нижня частина, роботи, які ведуться під мостом і приховані роботи. Зараз є завдання всі мости поставити на капітальний ремонт, або на реконструкцію, або на реставрацію", – звітує заступник голови КМДА Дмитро Давтян.
Загалом, у столиці майже дві сотні мостів, з яких півсотні – в аварійному стані. Взятися за їхній ремонт якнайшвидше обіцяють чиновники. Відремонтувати ж міст Метро у межах ділянки Русанівської набережної шляховики запланували до кінця літа. А вже з наступного року – полагодять головну переправу, яка перетинає Дніпро.
Нонна Лактіонова, Руслан Альмухамедов, Альона Сорокіна та Орест Пона, "5 канал"
В Італії рухнув 50-метровий міст, десятки загиблих – ФОТО














