Реконструкція Шулявського шляхопроводу розпочнеться за два тижні. У ніч проти 16 березня його перекриють для руху. А наступного дня аварійний міст почнуть демонтувати. Нову розв'язку на Шулявці обіцяють зробити якнайшвидше – за півтора року. Рух транспорту на цей час зроблять прилеглими вулицями.
Два роки суперечок та узгоджень і, зрештою, презентація остаточного варіанту реконструкції Шулявської розв'язки. Сам міст ще 5 років тому визнали аварійним.
"Досі нічого не відбувається. Хоча розв’язка знаходиться в жахливому стані і становить загрозу для людей. Частина мосту обвалилася – це був лютий 2017 року і після того, як жодна петиція не дала свого ходу. Тобто ми бачимо, що громаду, на жаль, не почуто", – каже громадська активістка Ірина Головатенко.
Перекрити аварійний міст на реконструкцію мають уже менш як за 2 тижні. Новий проект передбачає, зокрема, збільшення смуг транспорту з чотирьох до шести, а на деяких ділянках навіть до восьми. Загальний кошторис робіт – 830-ть мільйонів гривень.
"Неповний чотирилисник, так звана розв’язка. Ми маємо тут вестибюлі метро, похилі тунелі, метрополітенні ескалатори, тому у цьому вузлі реалізувати повний чотирилистник неможливо. Розширяється до шести смуг руху регулярних в одному і іншому напрямку. В місцях розгону та гальмування – до восьми смуг руху", – пояснив головний інженер КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд" Олександр Здольник.
Утім такий варіант реконструкції розв'язки активісти називають не найкращим.
"Це було найгірше за техніко-економічними показниками рішення з усіх. І це було одне з двох рішень, яке потребувало знесення 5-го цеху заводу "Більшовик". Тобто буде розпочато будівництво, яке не буде завершено. Це буде Мовсковська площа номер 2", – переконаний громадський активіст Віктор Петрук.
Щоби уникнути заторів – для автомобілістів відкриють альтернативний проїзд. Зокрема, з вулиці Довженка в бік Караєвих Дач проїхати можна буде через вулицю Антона Цедика. З Петра Нестерова через проспект Перемоги, вулицю Гарматну і Виборзьку. Проїзд відкриють і до Вадима Гетьмана. Регулюватимуть рух світлофори.
Чималих змін зазнає і громадський транспорт – з маршруту знімуть три тролейбуси 22-й, 27-й та 42-й. Для пішоходів передбачать підземний і наземний переходи, які регулюватиме світлофор.
"Ми оперативно внесемо оголошення, схеми переїздів або переміщення автобусів будуть розвішені в рухомому складі", – каже в. о. директора "Київпастранс" Сергій Литвинов.
Перший етап реконструкції мають закінчити до початку літа. За цей час мають встигнути демонтувати міст і частину цеху заводу "Більшовик". Наступний етап – будівництво нової розв'язки. Повністю закінчити її мають за півтора року.
Валерія Павленко, Нонна Лактіонова, Орест Пона, "5 канал"