Володимир Гусак / Facebook

"Укрзалізниця" отримала остаточну відмову від ДРС у збільшенні тарифів на вантажні перевезення

    ДРС вважає, що нормативне закріплення уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів вимагає від Мінінфраструктури обґрунтованого економічного аналізу

    Державна регуляторна служба відмовила в узгодженні проекту наказу Міністерства інфраструктури "Про внесення змін в коефіцієнти, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України, і пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".

    Про це йдеться в рішенні ДРС № 379 від 6 вересня, копія якого є в розпорядженні "Мінпрому".

    У ДРС звернули увагу на те, що представлений Мінінфраструктури аналіз регуляторного впливу містить формальний опис запропонованих проектом наказу змін, не є інформативним і не відповідає Методиці проведення аналізу впливу регуляторного акту, підтвердженого постановою Кабміну від 11 березня 2004 року № 308.

    "З огляду на відсутність аналітичних показників, формальним є твердження щодо збитковості перевезення порожніх вагонів, оскільки розробником не надано підтверджуючих даних щодо збитковості відповідного напряму діяльності на прикладі ПАТ "Укрзалізниця", – йдеться в документі.

    Під час проведених нарад в ДРС було встановлено, що фінансовий звіт "Укрзалізниці" за 2017 рік у розділі 8 містить відомості про операційний дохід з вантажних перевезень в розмірі майже 61 млрд грн., операційному результаті в сегменті вантажних перевезень 18,8 млрд грн., отож рентабельність вантажних перевезень майже 31%.

    Відповідно до проведених досліджень ДП "Укрпромзовнішекспертиза" вантажоперевезення "Укрзалізниці" в 2017-2018 роках рентабельні на рівні 33-23%. Збитковими є пасажирські перевезення, які "Укрзалізниця" субсидує (10,5-11,5 млрд грн. в рік). При цьому встановлено, що сумарний обсяг амортизаційних відрахувань і валового прибутку від вантажних перевезень (32,2 млрд грн.), достатній для повноцінного виконання плану капітальних інвестицій в 2018 році (26,9 млрд грн).

    За оцінками "Укрпромзовнішекспертизи", введення в дію проекту наказу збільшить витрати вітчизняних виробників на вантажні залізничні перевезення на 11%, що знизить їх цінову конкурентоспроможність на глобальних ринках і призведе до скорочення обсягів виробництва продукції. Внаслідок чого знизяться обсяги вантажних перевезень "Укрзалізниці" на 1,5-2 млн тонн на місяць, і відповідно "УЗ" недоотримає до кінця року 4-5 млрд грн. прибутку.

    "Таким чином встановлено наявність факту прогнозованого негативного впливу на відповідне бізнес-середовище, яке корелюється в межах сотень мільйонів гривень на відповідні галузі щорічно, що в свою чергу буде мати вплив на показники обсягу вантажоперевезень, в тому числі обсягів експорту, обсягів виробництва внутрішнього продукту, суми податкових відрахувань до бюджету, а також сум валютних надходжень в країну", – підкреслюється в документі.

    ДРС вважає, що нормативне закріплення уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів вимагає проведення Мінінфраструктури обґрунтованого економічного аналізу щодо впливу зміни тарифів на залізничні перевезення на загальноекономічні показники розвитку різних галузей з урахуванням інформації, отриманої від суб'єктів господарювання.

    "Загалом, підкреслюємо, що прийняття рішення про підвищення вартості окремих видів перевезень залізничним транспортом доцільно приймати з урахуванням балансу інтересів усіх зацікавлених сторін і відповідне рішення повинно відповідати принципам державної регуляторної політики, таким як: ефективність, тобто досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, держави і громадян, і збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави", – йдеться в рішенні ДРС.

    Попередній матеріал
    Біля адміністрації президента РФ активісти пікетують за звільнення Сенцова
    Наступний матеріал
    У Росії повідомили, що Сенцов не припинить голодування
    Теги:

    Скарашевський: Піднімати тарифи для українських виробників-експортерів – надшкідницька політика УЗ

    Відеролик "Опілля" на пісню лідера гурту "СКАЙ" набирає шаленої популярності в мережі

    WOG успішно реструктуризував кредит в ПУМБі

    Канал Медведчука вимкнув трансляцію, тільки-но в Раді згадали поїздки зятя Тимошенко в Москву – блогер

    Бізнес цього року неодноразово відзначав погіршення ефективності роботи УЗ – Руденко

    УЗ може віддати в ринок експортні перевезення залізної руди, якщо вважає їх невигідними – Руденко