Ювілейний політ Ан-124 'Руслан'
Ювілейний політ Ан-124 "Руслан"
5 канал

Ювілейний політ: перший екіпаж легендарного Ан-124 "Руслан" знову піднявся в небо

Сьогодні "Руслани" – трудівники-годувальники ДП "Антонов" і держави. Саме на гроші, які заробляють ці сім гігантів "Авіаліній Антонова", живе й розвивається українська авіація

35 років від дня першого підйому в небо Ан-124 – одного з найбільших у світі вантажних літаків – святкує держпідприємство "Антонов". З цієї нагоди запросили перший екіпаж "Руслана", який у 1982 році підіймав машину в небо. В сьогоднішньому короткому польоті на "Руслані" пілоти згадали і той свій перший, історичний політ.

24 грудня 1982 року в небо вперше піднявся Ан-124 "Руслан". Його створювали на противагу американському Lockheed C-5 Galaxy. До "Руслана" цей літак тримав пальму першості у протистоянні та гонці озброєнь між США та СРСР – як найбільший військово-транспортний лайнер у світі. Зі створенням Ан-124 Радянський Союз знову вирвався вперед, а військова – згодом і цивільна – авіація отримала неповторну машину, здатну швидко та якісно перевозити і військовий контингент, і гуманітарні вантажі.

Читайте також: Як легендарний Ан-124 "Руслан" здивував несамовитими віражами над Гостомелем – відео

Сьогодні на аеродромі в Гостомелі зібрався – майже у повному складі – екіпаж Ан-124, який 35 років тому вперше піднімав цього гіганта в небо. У грудні 1982 року, за три дні до першого підйому "Руслана" командиру екіпажа Володимиру Терському виповнилося 50, сьогодні йому – 85 років. І він знову піднявся на "Руслані" в небо, щоправда цього разу – як пасажир.

Розповідає: "Політали за скороченою програмою, бо погода почала псуватися. Ми налітали 33 хвилини. Тут сіли, нас потрусило. Я думав, що ми там розвалимося на смузі, така тряска була... Автоколивання основного шасі. Потім цілий місяць його ремонтували. А далі за рік ми майже всю основну програму зробили".

Сьогодні "Руслани" – трудівники-годувальники ДП "Антонов" і держави. Саме на гроші, які заробляють ці сім гігантів "Авіаліній Антонова", живе й розвивається українська авіація. На кошти від комерційних польотів "Русланів", зокрема, були створені і найновіші транспортні Ан-178 та Ан-132. "Руслан" і нині не має конкурентів на ринку: якщо у світі трапляється лихо – природне чи гуманітарне – саме вони першими летять на допомогу.

І у першого екіпажа, і у тих, хто нині літає на цих красенях, – одне побажання – щоб гіганти літали ще років 20-30. А вони – запевняють пілоти – це можуть.

Ольга Калиновська, Ганна Кудрявцева, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею:

АН-132
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/

Попередній матеріал
Належали шляхті чи козакам: у Франківську випадково розкопали артефакти XVII–XVIII ст.
Наступний матеріал
"Новорічне" перемир'я на сході України: Чи дотримуються його терористи

Аеропорт "Бориспіль" відновив роботу після інциденту з білоруським літаком

Літак зійшов зі смуги: аеропорт "Бориспіль" тимчасово закрили

Від "Щедрика" до "Let it snow": в аеропорту "Бориспіль" влаштували святковий концерт

"Найкраща за всі роки": в Києві запалили головну новорічну ялинку

Із Віфлеємським вогнем та солодощами: помічники Святого Миколая пройшлися Києвом

У Києві на Новий рік метро та наземний транспорт працюватимуть довше