У пілотів Ан-132 ранок починається з уроку. Командир екіпажу розповідає колезі з Саудівської Аравії нюанси керування літаком.
Мухамед Аяш – один із пілотів, хто першим сяде за кермо нового АН. "Учора ми бачили, як літак приземлявся під кутом 30 градусів – це було неймовірно! Це свідчить про дуже гарні можливості як для військово-транспортного літака", – не приховує подиву директор із питань транспортних літаків компанії TAQNIA Aeronautics (СА), пілот-випробувач Мухамед Аяш.
"Ми намагаємося зайняти ту ж нішу використання літака, що й була у літака Антонов-32. Насправді, це не глибока модернізація, це заново зроблена машина. Жодної системи не залишилося, яка б не була перероблена. Жодної системи не залишилося", – запевняє пілот-випробувач ДП "Антонов" Богдан Загорулько.
На другий день дубайського авіасалону інтерес до Ан-132 не спадає. Розрекламований партнерами на Близькому Сході, він наче притягує до себе нових глядачів.
Оцінити машину приходить керівник однієї з великих саудівських виробничих компаній. Каже, що на цей літак чекають багато країн.
"Мене дуже вразив цей літак. Ми оглядали його спершу ззовні, тепер всередині, глянули на авіоніку, на системи. Чудова машина і дуже потрібна для регіональних перевезень багатьох країн нашого регіону", – зазначив керівник компанії Wallan Group Саад Валан.
Представники компанії "Максимус" – одного з найпотужніших вантажних авіаперевізників Близького Сходу – вже давно оцінили АНівські літаки. Більше десятиліття вони експлуатують надгабаритний "Руслан". Причому він у них завжди в повітрі, запевняє директор.
"Такий літак не має стояти на землі, він повинен завжди в повітрі бути", – переконаний директор "Максимусу" Вамід аль Раззак.
На авіасалон бізнесмени прибули підписати контракт з "Антоновим" на технічне обслуговування та подальшу модернізацію свого "Руслана". Нове життя надгабаритній машині дадуть фахівці держпідприємства.

Життя по-новому очікує і на Харківський авіаційний завод, який нині – у надважкому фінансовому становищі. "Укроборонпром" знайшов держпідприємству інвестора в Америці. Компанія "Ореол" зі Сполучених Штатів готова вкласти у завод 150 мільйонів доларів, щоб відновити виробництво АН-74 і продавати їх на зовнішніх ринках. Відповідний меморандум про співпрацю сторони підписують на авіасалоні.
"Це наші можливості для Харківського авіаційного заводу. Ми говоримо про спільне виробництво літака АН-74, і таким чином ми відкриваємо нову сторінку в авіаційному виробництві нашого Харківського авіаційного заводу", – коментує гендиректор "Укроборонпрому" Роман Романов.
А доки керівники укладають угоди, українські пілоти другий день поспіль демонструють можливості нового АН. Сьогодні на посадку вони зайшли не так круто, пом’якшивши кут при приземленні.

З Арабських Еміратів, Ольга Калиновська, Олександр Саботковський, "5 канал"
"Антонов" у Дубаї: як українські літаки вражали гостей Dubai Air Show – фоторепортаж









