Уряд призупинив навчальні польоти всіх АН-26 та їхніх аналогів над територією України. Таке рішення ухвалили через авіатрощу в Харківській області. Слідство розглядає кілька ймовірних причин падіння. Перед катастрофою літак зачепив крилом землю, повідомили у Міноборони. Також пілот під час польоту повідомляв про падіння обертів одного з двигунів. Усю інформацію, яка відома наразі, зібрали журналісти "5 каналу".
Літакові було 43 роки. Попри такий вік він був справним, переконують урядовці. І до планового ремонту міг літати ще два роки. У день авіатрощі АН-26 виконував тренувальні польоти курсантів Харківського університету Повітряних сил.
"Попередній аналіз свідчить про те, що, скоріш за все, літак зачепився крилом за землю. Все йшло за планом, літак виконував тренувальні польоти для навчання курсантів. За штурвалом перебував пілот — інструктор, курсанти по черзі сідали у праве крісло поруч із ним для отримання навичок пілотування та керування літаком", – коментував трагедію міністр оборони Андрій Таран.
А от голова державної комісії з розслідування катастрофи Олег Уруський повідомив, що під час польоту командир корабля повідомляв про падіння обертів лівого двигуна. Після чого була команда продовжити політ і заходити на посадку. Остання дата ремонту літака – 30 липня 1996 року.
На місце катастрофи до Чугуєва приїхав Президент. Володимир Зеленський зазначив, є кілька попередніх версій трощі. Щоправда, які саме – не уточнив.
"Мої співчуття всім сім'ям загиблих льотчиків. Велика трагедія... Окремо будемо розслідувати. Зараз є декілька версій з приводу того, через що сталася ця трагедія. Я не буду зараз оголошувати ці версії, тому що це буде моя публічна заява. Організовано комісії, слідчі комісії. Зараз я хочу отримати зі спеціалістами повністю повний склад всієї техніки, яка використовується, і стан цієї техніки нашої", – сказав Зеленський.
До 25-го жовтня про результати розслідування катастрофи має доповісти урядова комісія. Її голова повідомив, щонайменше 2-3 тижні потрібно, аби ідентифікувати всіх жертв трагедії. Додатковий час знадобиться і для розшифрування бортових самописців. Вони під час падіння та пожежі вціліли.
"Тіла знаходяться у вкрай понівеченому стані, практично всі вони обгорілі і на сьогоднішній момент ідентифікацію жодного тіла здійснити не вдалося. Потрібно робити експертизу ДНК, що потребуватиме додаткового часу. Тільки після цього можна буде говорити про здійснення процедур поховання наших бійців. Як тільки буде закінчена робота з тілами загиблих представники ДСНС зможуть дістатися до чорних скринь та до бортових самописців", – пояснив Олег Уруський.
Рідним загиблих обіцяють виплатити компенсацію. Йдеться про понад півтора мільйона гривень.
"У зв'язку з загибеллю військовослужбовців прийнято рішення про виплату одноразової грошової допомоги членам сімей загиблих військовослужбовців Збройних сил України. Розмір виплат складає 750 прожиткових мінімумів, що становить 1 млн 576,5 грн на кожного. Розмір виплат буде за рахунок фондів Міністерства оборони", – сказав заступник міністра оборони Ігор Старобінський на позачерговому засіданні уряду.
На час розслідування катастрофи, тобто практично до кінця жовтня, уряд призупинив усі навчальні польоти літаків АН-26. Окрім того, від роботи відсторонять організаторів навчального польоту АН-26.
Сергій Барбу, "5 канал"