Щороку в останню суботу серпня всі причетні до української авіації відзначають своє професійне свято. Нам пощастило двічі – побачити "Мрію" зсередини та поспілкуватися з шеф-пілотом Дмитром Антоновим.
Пілот, якому підкорилися майже всі українські вантажні літаки. І навіть – найбільший та найпотужніший у світі.
З журналістами чи без. Перед заходом на "Мрію" – особлива мить.
Дмитро Антонов – однофамілець засновника ДП "Антонов" – авіконструктора Олега Антонова. На підприємство прийшов на початку 90-х після воєнного училища. Льотчик-випробувач і пілот – освоїв дев'ять АНівських літаків. Загалом налітав близько 9-ти тисяч годин. За штурвалом "Мрії" шеф-пілот уже 17 років. І знає українського авіагіганта як свої 5 пальців.
Та попри це є місця в літаку, де навіть досвідчений пілот бував лічені рази.
На час пандемії, коли пасажирське авіасполучення завмерло, у пілотів вантажних літаків роботи навпаки – додалося. Навесні українська "Мрія" доставляла з Китаю медичне обладнання та засоби захисту. Тоді літак, в який вміщається 60 авто, заповнили медичними товарами вщерть. До цього Дмитро Антонов і екіпажі "Мрії" та "Русланів" десятки разів доставляли гуманітарні й комерційні вантажі на всі континенти планети.
Дмитро Антонов каже – попри відсутність державного фінансування, "антонівцям" вдається зберігати весь цикл виробництва – від розробки та конструювання до виробництва літаків і сертифікації. Підкорювач "Мрії" вболіває за українську авіацію, не уявляє свого життя без неба і пишається своєю професією.
Ганна Рибалка, Андрій Толяренко, "5 канал"