Літак
Літак 5 канал

Сучасні літаки та саморобні літальні апарати: на Черкащині проходить авіафестиваль "ЯСЛА-2020"

Читайте по-русски
Пілоти прагнуть врятувати Ротмістрівський аеродром та й українську авіацію

Десятки літаків у небі над Черкащиною. Цими вихідними пілоти малої авіації зібралися на авіафестиваль "ЯСЛА-2020". Його проводять уже вдруге. Сучасні літаки та саморобні літальні апарати бачила кореспондентка "5 каналу" Яна Лимаренко.

Цей літак створила команда черкаських пенсіонерів. Чотири колишні пілоти місцевого аеропорту жити без неба не змогли і почали створювати літальні апарати у старому ангарі. Цей літак уже восьмий.

"Перший був такий підстрибуючий, він не літав, а тільки так, підстрибував, перекидалися ми на ньому, там ще я і ногу підвернув, ну це таке, а потім уже зробили другий – кращий, уже на тому потрошку почали літати, третій був – ми вже піднімалися там на 100 метрів, і вже кружляв, і так воно пішло і пішло", – розповідає Анатолій Ковальчук, авіаконструктор.

Близько сотні літаків приземлилися на старому летовищі у Ротмістрівці. Професійні пілоти та аматори зібралися з усієї̈ країни.

Білого "маестро" Віктор Каваєв будував 10 років, машина вийшла не гірша заводських. Зараз літає на околицях рідного Луцька, та далі не полетить, бо ще немає реєстрації.

"Попередньо пробував зареєструвати, але як кажуть, що в Україні процедура для саморобних літальних апаратів дуже складна бюрократична, але зараз я ці справи доб'ю і я його зареєструю", – каже Віктор Каваєв, авіаконструктор.

Неліцензовані літаки, а таких більшість, були експонатами на виставці під час авіафесту. Їхні власники на майстер-класах ділилися досвідом виробництва, хитрощами конструкцій та секретами, як їх зареєструвати. На злітних смугах у небо здіймались лише заводські.

Літають із перервами, бо зірвався вітер. Диспетчер повідомляє, що польоти під загрозою, але врешті-решт випускає літаки на смуги.

"5-6 метрів в секунду під кутом 80 градусів, на жаль, вітер більше 5 метрів надає значний вплив на політ легкомоторної авіації", – каже Геннадій Штерн, військовий льотчик, диспетчер.

Валерій Білявський уже 4 роки є власником літака. Каже – цей транспорт став доступнішим і за ціною, і за витратою палива. Його апарат за годину польоту використовує 30 літрів пального, а пролітає за цей час до 300 кілометрів.

"На сьогоднішній день так склалося, що літак не є якась розкіш, а це насправді звичайний засіб пересування, тому що раніше вважали, що це такий дорогий об'єкт, бо насправді вартість літака – це насправді вартість такої хорошої автівки", – говорить Валерій Білявський, пілот.

Літаки стають більш доступними, але злітних смуг для них меншає. Зараз в Україні 900 летовищ, але в робочому стані менше половини. Решта занедбана ще з двотисячних. Ротмістрівський аеродром теж заростав амброзією до минулого року, тоді тут вперше провели фестиваль авіалюбителів "ЯСЛА".

"Ми маємо дуже сумні такі приклади того, коли на летовищах будуть якісь курятники, коли їх використовують під зерносховища, це теж важливі речі, але летовище має використовуватись для польотів", – говорить Володимир Осичинюк, організатор авіафестивалю.

Пілоти прагнуть врятувати Ротмістрівський аеродром та й українську авіацію, яка значною мірою тримається на ентузіастах.

Яна Лимаренко, Вячеслав Ромодан, Черкаська область, "5 канал"

Попередній матеріал
Акція протесту під посольством Білорусі у Києві: люди вимагають пояснень, чому не всі змогли проголосувати
Наступний матеріал
У Мінську протестувальники відбивають людей в ОМОНу – відео
Loading...

В Індії 20 людей загинули в аварії пасажирського літака, майже 150 – травмовані

Смоленська катастрофа: літак президента Качинського впав через два вибухи на борту – комісія Сейму

Над Аляскою зіткнулися літаки – загинули 7 людей

Катастрофа літака МАУ: у Києві розпочалися переговори з Іраном щодо компенсацій

Кулеба про катастрофу МАУ: "Є всі підстави просити в Ірану заплатити найвищу ціну"

На Львівщині вшанували пам'ять загиблих у Скнилівській трагедії