Авіакатастрофа літака МАУ в Ірані
Авіакатастрофа літака МАУ в Ірані 5 канал

Авіакатастрофа рейсу PS752: Зеркаль роз'яснила, як має діяти Україна після визнання Іраном провини

Читайте по-русски
Тегеран порушив кілька зобов'язань, передбачених міжнародним правом, наголосила дипломат

Україна повинна вимагати від Ірану переговорів щодо порушення міжнародного права та правових наслідків, що випливають із них. На цьому наголосила колишня заступниця міністра закордонних справ Олена Зеркаль у своєму Facebook.

Дипломат у дописі пояснила алгоритм наступних дій України згідно з міжнародним правом після того, як Іран визнав, що помилково збив український літак. "З огляду на не дуже коректні заяви та відсутність повноцінної реакції на заяву Ірану", – уточнила вона.

Зеркаль наголошує – Іран порушив кілька зобов'язань, передбачених міжнародним правом. Ці порушення є міжнародними протиправними діями, за які Іран несе відповідальність.

Тож нині Іран має:

  1. повністю взяти на себе відповідальність за міжнародні протиправні дії,
  2. припинити їх негайно,
  3. надати Україні відповідні гарантії та гарантії неповторення таких дій,
  4. забезпечити Україні повну компенсацію за шкоду, заподіяну цими міжнародно-протиправними діями.

Нагадаємо, Іран офіційно визнав, що збив пасажирський літак "Міжнародних авіаліній України". До цього влада країни називала брехнею звинувачення про збиття українського літака ракетою. І це попри те, що у мережі оприлюднили відео ймовірного влучання ракети у Boeing.

Першим про ймовірне збиття літака іранської ракетою заявив прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо. Зауважив, що Канада має численні дані розвідки від різних держав і наголосив, що влучання в український літак могло статися помилково. Припущення, що літак могла збити ракета, висловив і прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон та прем'єр-міністр Австралії Скотт Моррісон.

Водночас Україна із заявами щодо падіння українського лайнера в Тегерані була вкрай обережною. Секретар Ради національної безпеки та оборони України Олексій Данилов заявив, що розглядають сім версій, серед яких і технічна несправність літака, можливий теракт та збиття зенітно-ракетним комплексом "Тор" російського виробництва.

Президент Володимир Зеленський також стверджував, що версію про збиття літака не відкидають, однак її ще треба підтвердити. За дві з половиною доби після авіакатастрофи в Ірані перше спілкування зі ЗМІ провів міністр закордонних справ Вадим Пристайко.

Очільник українського зовнішньополітичного відомства повідомив, що Іран надав Україні доступ до чорних скриньок та диспетчерських записів центру управління польотами аеропорту Тегерана. Не відкидав жодну з версій, озвучених представниками інших країн, що б могло призвести до падіння літака.

Як повідомляв 5.UA, літак "Міжнародних авіаліній України" рейсу Тегеран – Київ розбився 8 січня близько 5:00 за київським часом. Він встиг набрати висоту 2328 метрів і впав за кілька хвилин після злету. На борту перебували 176 осіб. Усі вони загинули.

Попередній матеріал
На Черкащині чоловік з інвалідністю облаштував кузню на власному подвір'ї
Наступний матеріал
Волинські патрульні влаштували розваги для дітей під час новорічних канікул
Loading...
У мережі опублікували відео ймовірного пуску ракети, що влучила в літак

У мережі опублікували відео ймовірного пуску ракети, що влучила в літак

Офіс президента опублікував фото доказів збиття літака МАУ

Офіс президента опублікував фото доказів збиття літака МАУ

Брифінг президента МАУ щодо авіакатастрофи рейсу PS752 – відео

Брифінг президента МАУ щодо авіакатастрофи рейсу PS752 – відео

Іран офіційно визнав, що збив пасажирський літак "Міжнародних авіаліній України"

Іран офіційно визнав, що збив пасажирський літак "Міжнародних авіаліній України"

"Імовірно, іранська ракета виробництва РФ": як Україна і світ реагують на версії авіакатастрофи в Ірані

"Імовірно, іранська ракета виробництва РФ": як Україна і світ реагують на версії авіакатастрофи в Ірані

Ракета і теракт: в СБУ розглядають дві пріоритетні версії катастрофи літака МАУ

Ракета і теракт: в СБУ розглядають дві пріоритетні версії катастрофи літака МАУ