NASA

"Залишки хаосу": вчені відкрили 12 нових супутників Юпітера

Наразі в найбільшої планети Сонячної системи налічується 79 супутників

Науковці відкрили 12 раніше невідомих супутників навколо Юпітера. Внаслідок чого, у найбільшої планети Сонячної системи налічується 79 супутників. Про це повідомляє "Укрінформ" з посиланням на Gizmodo.

Астрономи під командуванням Скотта Шеппарда, під час пошуку віддалених об’єктів у Сонячній системі, за Плутоном, вперше помітили дивні небесні тіла. Згодом, протягом року, вчені все ж таки дослідили і підтвердили, що це саме супутники Юпітера. Науковці вважають, що два виявлених супутника, які обертаються навколо Юпітера у тому ж самому напрямку, є шматками більшого, зруйнованого зіткненням, місяця.

Зазначається, що сім інших планет обертаються навколо Юпітера в протилежному напрямку, тобто є ретроградними. Наразі дев'ять супутників не мають назв. Проте, десятий супутник, вже отримав своє ім'я – Valetudo, в честь правнучки Юпітера, римської богині здоров'я і гігієни. Він обертається по загальному шляху, як і всі ретроградні супутники, але має протилежний напрямок.

Також вчені порівнюють десятий супутник, з машиною, яка їде по зустрічній смузі, і, ймовірно, що в подальшому може виникнути зіткнення з іншим небесним тілом.

"Це просто показує, наскільки хаотична була наша Сонячна система в минулому. Ці зовнішні супутники Юпітера – це залишки хаосу. Причина, по якій ці об'єкти тільки зараз відкриваються, полягає в тому, що за останні десять років технологія телескопів різко покращилася", – зазначив Шеппард.

Оскільки супутники є "вікнами" в той час, коли утворилася планета, це допоможе більше дізнатися про історію Юпітера, та інших газових гігантів.

Як повідомляв 5.UA, дослідники з Національної радіоастрономічної обсерваторії в США виявили найяскравіший об'єкт у ранньому Всесвіті – це квазар, який знаходиться в 13 млрд світлових років від Землі.

Дивіться також фотогалерею за темою:

Путін наказав ліквідувати місто, де розробляли "Новачок" – ЗМІ
Гідрофлоу проти корозії

Дослідники зафіксували незвичайні "звуки" між Сатурном та його супутником