Електрокар, який живиться від сонячних батарей. Таку наукову розробку презентували в Сєверодонецьку на Луганщині. Поки у вигляді макета майбутньої машини, але це не завадило автомобілю проїхати своє перше коло. Що планують розробники проєкту та скільки коштів потрібно, щоби поставити автомобіль на виробництво – дізнавалася журналістка "5 каналу" Вікторія Ковальова.
Замість традиційного кузова – алюмінієва рама, а сам кузов зі склопластику. Така автівка важить менше тони і не піддається корозії, що істотно скорочує витрати на виробництво. Створили автомобіль викладачі та студенти Східноукраїнського національного університету. На розробку сєверодонецьких науковців прийшли подивитися чимало охочих.
"Мені подобається, що вона така прозора! Що видно, що там усередині. Бо навпаки, все тонується, щоб не видно було, всі намагаються відгородитися від навколишнього світу, від інших людей, тут, начебто, відрізняється", – розповів мешканець Сєверодонецька Сергій Митрохін.
Розробники запевняють, що на одному заряді він може проїхати близько 350 кілометрів і розвиває швидкість до 80 кілометрів на годину. Живиться цей електромобіль від сонячних батарей.
"Коли батарея буде повна, то можна встановити розетку, яка віддаватиме енергію. І цю машину можна буде використовувати як зарядку. Тобто, якщо ви приїхали на відпочинок, і у вас вона стоїть, а ви купаєтесь на пляжі, то машина позіонується як заправка, і може заряджати. І в цей момент ви вже не витрачаєте гроші на автомобіль і заробляєте за допомогою неї", – пояснює автор проєкту Віталій Міллер.
Поки це лише модель майбутнього електрокара. Вона значно легша і не захищена від механічних пошкоджень. Проте науковці кажуть, цього достатньо, щоби запатентувати проєкт.
Кілька разів розробники цього електромобіля переносили презентацію через погодні умови. Мовляв, у дощ чи похмуру погоду він навряд чи поїде. Проте сьогодні автомобіль зробив перше коло.
Автором ідеї створення першого українського електромобіля став аспірант Східноукраїнського національного університету Віталій Міллер. Чоловік працює в Німеччині на великому підприємстві з виробництва автівок.
"Я її розробив у комп'ютерному варіанті, а потім залучили кошти, і людей знайшли, які нам зробили цей макет", – розповідає автор проєкту Віталій Міллер.
"Основоною метою нашого проєкту було показати, що в Україні можна і треба такі проєкти робити. І метою також було те, що треба створити в Україні виробництво таких електромобілів", – пояснює співавтор проєкту Олексій Целіщев.
Макет обійшовся розробникам у понад 700 тисяч гривень. Але щоби поставити автомобіль на виробництво, потрібно близько 50 мільйонів доларів.
Розробники планують спершу отримати патент, а згодом представити електрокар на конкурси стартапів для отримання інвестицій на виробництво.
Вікторія Ковальова, Олександр Лахтін, Сергій Могилевич, Луганська область, "5 канал"