Спортсмен
Спортсмен drweil.com

Із крові спортсменів можуть створити пігулку, що омолоджує мозок

Читайте по-русски
    При занятті спортом печінка виділяє особливий білок, який захищає мозок від деменції

Учені із Каліфорнійського університету у Сан-Франциско виявили, що після фізичних навантажень печінка виробляє білок, який захищає мозок від когнітивних вікових розладів, зокрема, деменції. Результати дослідження опубліковано в журналі Science.

Науковці виявили, що кров молодих мишей, які мали регулярну фізичну активність при переливанні, може омолодити мозок і м'язи пасивних старих гризунів. Пасивні миші, яким перелили кров активних 8 разів протягом трьох тижнів, показали майже такі ж результати у тесті на пам'ять як і ті, що активно займалися. У контрольної групи пасивних мишей, яким переливали кров таких самих пасивних, не показала жодного покращення когнітивних здібностей.

Вивчивши уважно кров, учені знайшли в ній білки Gpld1, що відповідають за цей ефект. Досі їх функції майже не досліджувалися.

Підвищений рівень Gpld1 можна виявити не тільки у мишей, але й у здорових, фізично активних людей. Це означає, що у майбутньому вчені зможуть виготовляти препарати на основі крові тренованих людей, щоб покращити фізичний і розумовий стан старших людей або молодих людей, які перебувають на реабілітації і не можуть виконувати фізичні вправи.

Нагадаємо, раніше виявили, що сидяча робота теж може захистити мозок від когнітивних розладів у старості.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

Окупанти передали тіло загиблого медика на Донбасі