Коронавірусна інфекція під мікроскопом
Коронавірусна інфекція під мікроскопом Flickr/NIAID

Чому коронавірус SARS-CoV-2 спричинив пандемію – пояснення вчених

Читайте по-русски
    На думку науковців, результати цього дослідження допоможуть у розробленні вакцини

Нові дослідження Університету Міннесоти висвітлюють механізм зараження коронавірусом. Вчені створили 3-D карту шипоподібного білка, який вірус використовує для закріплення в клітині. Про це повідомляє "НВ".

Це відкриття дало змогу з'ясувати, чому коронавірус SARS-CoV-2 передається набагато швидше, ніж SARS, який медики вважають його "батьком".

Американські вірусологи провели детальний аналіз структури коронавірусу та визначили, що білковий нарост у формі шипа захоплює клітини людини в чотири рази сильніше, ніж SARS, що забрав життя кількох сотень людей під час пандемії 2002 року.

Це означає, що потрапивши в дихальні шляхи, з великою ймовірністю вірус залишиться там, а потім викличе COVID-19.

"Це пояснює швидкість передачі вірусу і ускладнює завдання з її контролю", – зазначено в дослідженні.

Доктор Фанг Лі, який очолив команду дослідників, зазначає, що відкритий ними механізм прикріплення вірусу до клітини людини досконаліший, ніж у багатьох інших збудників інфекційних хвороб.

На думку науковців, результати цього дослідження допоможуть у розробленні вакцини.

"Якщо з'єднання антитіл сироватки з шипами вірусу буде сильніше, ніж у шипів і клітин тіла людини, ми зможемо говорити про винахід ефективного препарату. Він просто блокує вірус, перешкоджаючи його впливу на клітину", – повідомили вчені.

Результати дослідження доктора Фанга Лі прокоментував для The Gardian Джонатан Болл, професор вірусології Ноттінгемського університету. Він зазначив, що ці дані також пояснюють відмінності в симптомах захворювань, викликаних двома вірусами.

SARS проявляється, в основному, легеневою симптоматикою, в той час як SARS-CoV-2 вражає спочатку верхні дихальні шляхи і лише потім спричиняє пневмонію, і то не в усіх випадках.

"Шипоподібний білок поверхневого піку SARS-CoV-2 закріплюється відразу під час вдихання людиною вірусних крапель, а ось SARS діє повільніше, тому і поширюється складніше", – вважає професор Болл.

Нагадаємо, вчені повідомили, скільки часу після одужання від коронавірусу людина залишається носієм інфекції.

Справи Майдану: Офіс генпрокурора повідомив про підозру чинному правоохоронцю