Зірка SMSS J160540.18-144323
Зірка SMSS J160540.18-144323 Naked Science

Австралійці відкрили найстарішу зірку у Всесвіті

Читайте по-русски
    Світило SMSS J160540.18-144323 належить до представників другого зоряного покоління

Астрономи з Австралійського національного університету виявили зірку SMSS J160540.18-144323, рівень заліза в якій є найнижчим із зареєстрованих. За словами дослідників, світило може бути одним з перших представників другого зоряного покоління, про що пише "ZN.UA" із посиланням на Naked science.

На різних етапах існування Всесвіту в ньому утворювалися різні типи зірок, які мали різний вміст елементів. Наприклад, світила першого покоління майже не містили важких елементів, були дуже великими і швидко згорали. Із залишків цих зірок з'явилися світила другого покоління, в яких вміст важких елементів був значно вищим.

У ході нового дослідження вчені вивчили дані про зірку SMSS J160540.18-144323, яка перебуває на відстані 35 тисяч світлових років від Землі. Рівень заліза в ній у 1,5 мільйона разів нижчий, ніж у Сонця, що робить її антирекордсменом за вмістом цього елемента.

Дослідники вважають, що зірка, яка дала початок SMSS J160540.18-144323.1 з її вмістом заліза, мала відносно низьку масу для раннього Всесвіту — приблизно в 10 разів більшу від сонячної. Цього досить, щоб перетворитися на нейтронну зірку. Але команда вважає, що після порівняно слабкого вибуху наднова зірка першого покоління змогла стати SMSS J160540.18-144323.1.

Раніше 5.ua повідомляв, що вантажний корабель Dragon американської компанії SpaceX відправив на МКС 3D-принтер, за допомогою якого космонавти досліджуватимуть можливість створення людських органів, зокрема капілярних структур.

Батько Гандзюк: ГПУ намагається потайки домовитися з підозрюваним в організації вбивства