Космос, галактика, Чумацький Шлях
Космос, галактика, Чумацький Шлях Depositphotos

Зірки мають вік до 10 млрд років: Чумацький Шлях поглинув іншу галактику – науковці

Читайте по-русски
У 2018 році дані телескопа Європейської космічної агенції вказали на те, що деякі зірки не зовсім на своєму місці

10 мільярдів років тому Чумацький Шлях поглинув іншу галактику, утворивши космічну структуру, в якій сьогодні перебуває Сонячна система. Про це пише УНІАН.

Зазначається, що проаналізувавши віковий розподіл зірок у внутрішньому колі нашої галактики, вчені тепер змогли краще зрозуміти процес її утворення.

"Дослідники виявили, що вік багатьох зірок внутрішнього кола сягає 10 мільярдів років. Це дозволило зробити висновки щодо того, коли відбулося злиття. Адже власні зірки Чумацького Шляху перебувають у тому ж районі від самого початку його утворення 13,5 млрд років тому", – йдеться у повідомленні.

Галактики не закріплені на місці у космосі. Вони рухаються і часом зіштовхуються одна з одною. Докази злиття Чумацького Шляху і галактики під назвою Гайя Енцелад з'явилися у 2018 році, коли дані телескопа Європейської космічної агенції вказали на те, що деякі зірки не зовсім на своєму місці. Вчені виявили, що внутрішнє коло Чумацького Шляху "наповнене уламками" іншої галактики. Вона була в чотири рази меншою. Однак, коли саме сталося зіткнення, до цього часу ніхто сказати не міг.

У новому дослідженні команда вчених на чолі з Карме Галларт з іспанського Інституту астрофізики на Канарських островах оцінили зірки з внутрішнього кола Чумацького Шляху і створили космологічну симуляцію, щоб виявити вікові межі, коли злиття могло статися. Їхні висновки вказують на те, що більшість зірок із регіону мають вік до 10 млрд років. Цілком вірогідно, що саме тоді і сталося об’єднання двох галактик. Отримавши можливість встановити рамки можливого часу злиття, вони також змогли з’ясувати вік оригінальних зірок Чумацького Шляху.

"Примітивний Чумацький Шлях формував зірки впродовж трьох мільярдів років. Менша галактика пройшла такий же шлях, але вона була хімічно біднішою і мала меншу масу. Таким чином, вона була поглинута", – йдеться в дослідженні.

На думку дослідників, тепло, виділене під час злиття, і велика кількість газу посприяли тому, що наша галактика має сучасну форму. Разом із тим, це був не перший випадок такого злиття. І за історію свого існування Чумацький Шлях поглинув багато інших менших галактик.

Нагадаємо, раніше 5.ua повідомляв, виявлено дві супермасивні чорні діри, які можуть зіштовхнутися.

Також дивіться фотогалерею за темою:

Наймасштабніший зорепад року: яким бачили пік Персеїд у різних куточках Землі – фоторепортаж

Персеїди

Через логістичні складнощі аграрії прогнозують суттєві проблеми з вивезенням урожаю зернових