Космос
Космос phys.org

Астрономи розкрили таємницю втраченої матерії у Всесвіті

Читайте по-русски
    Над пошуками зниклих баріонів учені всього світу працювали близько 20 років

Групі вчених з різних країн вдалося виявити, куди поділась значна кількість баріонів – субатомних частинок, – існування яких було науково доведене, але ніколи раніше не спостерігалося. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature.

Понад три чверті вмісту баріонів Всесвіту перебувають у дуже розсіяному стані, який важко виявити. І лише невелика їх частка безпосередньо спостерігається в галактиках та кластерах галактик.

Це відкриття доволі важливе для науки, адже над пошуками зниклих баріонів учені всього світу працювали близько 20 років, пише Phys.org.

Зазначається, що відсутню речовину вдалося знайти після того, як дослідники проаналізували швидкі короткочастотні спалахи в радіохвильовому діапазоні, що тривають лише декілька мілісекунд і відбуваються в випадкових напрямках.

Причину цих спалахів виявити поки не вдалося, однак було зафіксовано, що під час такого явища виділяється така кількість енергії, яку Сонце може виділити за 80 років. На поширення випромінювання від спалаху впливає речовина, яка є в міжзоряному та міжгалактичному просторах.

Учені визначили відстань до шести джерел таких короткочастотних спалахів за допомогою потужного радіотелескопа ASKAP в Австралії. Використовуючи закон Хаббла, вони визначили оптичну щільність середовища, через яку проходять радіопромені. Це дало змогу виявити звичайну матерію, що складається з баріонів, розсіяну в просторі. За допомогою звичайних методів цю речовину виявити не вдавалося.

Нагадаємо, раніше астрономи зафіксували найпотужніший вибух у Всесвіті.

Євросоюз схвалив транш Україні в 500 млн євро