Про що йдеться?
Віце-президент YouTube з технологічних питань Крістос Гудроу у своєму блозі розповів про функціонування системи рекомендацій. Її втілили у відеохостинг, щоб вона допомагала користувачам якомога простіше знаходити матеріали, які їй цікаві. Рекомендації можна помітити у двох розділах:
- на головній сторінці, яка є першим, що ми бачимо на YouTube. У ній увага зосереджена на підписках, свіжих новинах і персоналізованих рекомендаціях.
- на панелі "Наступне", яку можна помітити під час перегляду відео. На ній знаходиться додаткова "порція" роликів, сформована на основі того, що людина дивиться наразі, а також з тим контентом, який може бути потенційно цікавим.
Читайте також: Чому варто видалити WhatsApp – топ-5 причин
"У 2008 році, коли ми тільки створили нашу систему рекомендацій, вона працювала зовсім інакше. Припустимо, що ви в основному дивитеся кулінарні відео. Було б нелогічно бачити в рекомендаціях на головній сторінці спортивні та музичні відео, тому що у них найбільше переглядів, правда?"
Подібній підхід був актуальним у ранній період існування YouTube, коли користувачам пропонували дивитися відео з найбільшою кількістю переглядів. Проблема була у тому, що цей метод не був ефективним.
"На відміну від інших платформ, ми не підбираємо для користувачів контент на підставі їхньої соціальної активності. Замість цього успішність рекомендацій на YouTube залежить від того, наскільки точно ми можемо передбачити бажання глядача"

Передусім у компанії керуються тим, що кожен глядач має унікальні смаки. Щоб рекомендувати цікавий контент алгоритми можуть порівнювати наші дії на сайті з тим, чим займаються інші люди зі схожими інтересами.
Наприклад, ви часто дивитеся відео про футбол. Система визначає, що інші користувачі, які теж цікавляться цим спортом, також переглядають контент, пов'язаний з комедіями, а тому рекомендації з фільмами можуть з'явитися навіть у людини, яка раніше не приділяла час такому контенту.
"Звичайно, ми розуміємо, що не всі користувачі готові ділитися з нами особистою інформацією. Тому ми створили налаштування конфіденційності, щоб ви самі могли вирішувати, доступ до яких даними хочете надавати. Ви можете видаляти, редагувати і тимчасово відключати історію пошуку і переглядів на YouTube в будь-який момент"
Читайте також: Учені занепокоєні: як гаджети впливають на розвиток дітей
Персоналізація рекомендацій
Відеохостинг відштовхується від жорсткого регламенту при формуванні індивідуальних рекомендацій. Алгоритми постійно розвиваються, аналізуючи 80 млрд інформаційних об'єктів, які у компанії називають "сигнали".
Для пояснення системи роботи рекомендацій треба приділити увагу даним, якими користується YouTube для персоналізації. Зокрема, алгоритми звертають увагу на такі сигнали:
- Позначки "Подобається" і "Не подобається"
- Натискання
- Час перегляду
- Результати опитувань
- Посилання на контент
Усі ці фактори ефективно допомагають системі підібрати користувачу рекомендації. Однак, у компанії багато увагу приділяють якості контенту та контексту.
"Хтось може поставити високу оцінку відео, де стверджується, що Земля пласка, але це не означає, що ми будемо рекомендувати подібний неякісний контент"

Саме тому в компанії намагаються робити так, щоб користувачі з мінімальною ймовірністю могли натрапити на контент із сумнівним змістом. Наприклад, десять років тому YouTube почав обмежувати неякісний контент завдяки рекомендаціям.
Для цього були розроблені класифікатори, які розпізнають і виключають з рекомендацій відео з контентом для дорослих чи насильством.
Читайте також: YouTube видалив 1 млн відео про COVID-19 – чому це сталося
"Протягом останніх років збільшилася кількість недостовірної інформації, тому ми поліпшили нашу систему рекомендацій, щоб вона могла обробляти відео з невірними даними, а також спірним контентом (матеріали, які близькі до порушення правил спільноти, але технічно цього не роблять). Наприклад, ролики з конспірологічними теоріями ("висадка людини на Місяць була сфальсифікована") та інші відео, які розповсюджують неправдиву інформацію ("апельсиновий сік може вилікувати рак")
На появу будь-якого ролика у рекомендаціях впливає кілька ключових факторів. Для визначення авторитетності експерти, які аналізують відео, відповідають на кілька питань:
- Матеріали відповідають заявленій меті?
- Який рівень кваліфікації потрібно, щоб зрозуміти сенс відео?
- Яка репутація у виступаючої у ролику людини та каналу, на якому він опублікований?
- Яка основна тематика відео (наприклад, "Новини", "Спорт", "Історія", "Наука" і тощо)?
- Контент задуманий як сатиричний?
Відповіді на подібні питання грають важливу роль у визначенні того, наскільки можна довіритися відео. Чим вище така оцінка – тим більше ролик будуть рекомендувати.
"Щоб визначити прикордонні відео, фахівці з оцінки відзначають факт присутності неточного, що вводить в оману, образливого, нетолерантного, реально або потенційно шкідливого контенту тощо"
Якщо контент класифікують як прикордонний, то він зникне з рекомендацій. Система моделюється та розвивається саме завдяки подібним діям експертів, які впроваджують її для перевірки кожного відео на YouTube.
Читайте також: Корисні функції смартфону, про які ви могли не знати – список
Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – тут може бути страшно, але весело!