Через неефективну роботу "Укрзалізниці" бізнес вже втратив за півроку близько 3 млрд грн, і втратить ще 3 млрд.
Таку думку в ефірі телеканалу "112 Україна" висловив експерт Центру транспортних стратегій Андрій Ісаєв.
"Більшість бізнес-представників зараз скаржаться на гострий брак локомотивів. Вагони стоять. Мало того, щоб завантажити вагон, його потрібно довезти. Вагони стоять, вагони не везуть. Є такий показник – оборотність, який показує ефективність роботи вагонного парку. Отож, за півроку оборотність зросла за різними оцінками від однієї доби до п'яти діб. Це означає, що вагони перевозять на 10%-50% менше, ніж вони перевозили восени. У нас виник штучний дефіцит вагонів. Штучний дефіцит вагонів, відповідно ставки, орендні ставки на вагони почали рости. За різними оцінками бізнес вже втратив за півроку близько 3 мільярдів гривень. Ще втратить 3 мільярди на такий же неефективній роботі ", – сказав він.
"Наступний крок, який зробила" Укрзалізниця " – це додавання двох днів до розрахунку часу транспортування вантажу. Коли рахується вартість перевезення, вартість оренди вагона, є час, який вагон знаходиться в дорозі, до неї додається ще час на навантаження. За нормативами, які прийняті Міністерством інфраструктури, це один день. УЗ вирішила додавати два дні. Чому вона так зробила? незрозуміло. І яким чином воно, прошу вибачення, УЗ змогла обійти нормативний акт вищої інстанції? Теж незрозуміло. Тут ми теж маємо втрати вже за рахунок цього близько 4-5 мільярдів гривень ", – резюмував він.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" планує збільшити вартість вантажоперевезень від 10 до 49%.
Керівники профільних промислових асоціацій направили лист до уряду та "Укрзалізниці", в якому застерігають, що нове підвищення плати за послуги залізниці призведе до збільшення витрат вантажовласників на 5 млрд грн на рік.