http://retus.com.ua

Уніфікація тарифів на вагони призведе до падіння обсягів українського експорту – УПЕ

    Через втрату експортних ринків випуск металопрокату в Україні у 2017-му впав на 3 млн тонн, а виробництво залізорудної сировини знизилося на 5 млн тонн

    Тарифна політика залізничного держмонополіста ПАТ "Укрзалізниця" привела до зниження конкурентоспроможності національних виробників на експортних ринках. Про це йдеться в аналітичній довідці, підготовленій ДП "Укрпромзовнішекспертиза", передає "Мінпром" із посиланням на текст документа.

    "В умовах посилення конкуренції на глобальних ринках українські виробники не можуть перекласти додаткові витрати на покупців. Це призводить до втрати ринків збуту і, відповідно, зменшення обсягів виробництва продукції", – підкреслюють фахівці.

    Яскравим прикладом експерти називають ситуацію в гірничо-металургійному комплексі протягом 2017 року, оскільки для основної частини підприємств ГМК залізничний транспорт є безальтернативним.

    Так, через значне зростання залізничних тарифів у 2016-2017 роках (на 33%), вже у 2017 році підприємства вітчизняного ГМК знизили експорт залізорудної сировини до Китаю на 3 млн тонн (до 11,8 млн тонн). Також минулого року Україна знизила на 3,1 млн тонн експорт металопрокату – до 14,6 млн тонн – зокрема і через втрату цінової конкурентоспроможності на ринках країн Близького Сходу, Південної Азії та Євросоюзу.

    Як результат, через втрату експортних ринків випуск металопрокату в Україні у 2017-му впав на 3 млн тонн, а виробництво залізорудної сировини знизилося на 5 млн тонн, до 96 млн тонн на рік – через зниження виплавки стали та зменшення експорту руди в Китай.

    Своєю чергою, через зменшення виробництва залізорудної сировини та металопрокату, сама УЗ у 2017 році втратила перевезення вантажів на щонайменше 15 млн тонн, недоотримавши прибуток, оскільки вантажні перевезення "Укрзалізниці" мають рентабельність у 23-33%.

    Незважаючи на отриманий негативний результат від попередніх підвищень своїх тарифів, монополіст намір домогтися чергового збільшення вартості своїх послуг для вантажовідправників на 11% за рахунок уніфікації тарифів на перевезення порожніх вантажних вагонів, – зазначається в аналітичній записці.

    На думку аналітиків "Укрпромзовнішекспертизи", результатом цієї ініціативи стане нове падіння обсягів українського експорту та як наслідок – зниження надходжень валютної виручки до країни.

    Виконавчий директор міжнародного "Фонду Блейзера" Олег Устенко в коментарі "Мінпрому" висловив думку, що така ситуація склалася через монопольне становище "Укрзалізниці" на ринку залізничних перевезень – як вантажних, так і пасажирських.

    "УЗ, будучи монополістом, може нав'язувати вантажовідправникам і пасажирам будь-які тарифи, не піклуючись про підвищення якості послуг та їх конкурентоспроможності. Тому існують проблеми з рухомим складом і не тільки", – зазначив він.

    Виходом зі складного положення Устенко вважає руйнування монополії "Укрзалізниці": "Її зоною відповідальності повинна залишитися залізнична інфраструктура, інше повинен взяти на себе бізнес. Тому що зараз від дій УЗ страждають не тільки металурги, а й інші експортери – аграрії, хіміки. Все це призводить до зниження українського експорту, тому що зараз УЗ – організація , що працює неефективно".

    Попередній матеріал
    "Борці за моральність": посеред Києва молодики напали на дівчину через її зовнішність
    Наступний матеріал
    У Росії заґратували ще одного українця – нібито за участь у "Правому секторі"
    Теги: