У 2018 році "Укрзалізниця" може втратити 4-5 млрд гривень доходу через ініціативу уніфікації тарифів на перевезення порожніх вантажних вагонів. Про це свідчать підрахунки "Укрпромзовнішекспертизи", передає Мінпром.
Зокрема, у документі зазначається, що прийняття наказу Мінінфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України і пов'язані з ним послуги щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів" означатиме зростання тарифів на залізничні вантажоперевезення на 11%.
Це може призвести до зниження обсягів вантажоперевезень на 1,5-2 мільйони тон, порівняно із запланованим та недоотримання компанією 1,2 млрд гривень доходів щомісяця, або ж 4-5 млрд гривень сумарно за вересень-грудень 2018.
Крім того, в "Укрпромзовнішекспертизі" підкреслюють, що збільшення залізничних тарифів призведе до зменшення обсягів залізничних вантажоперевезень: зростання залізничних тарифів на 1% призводить до зниження на 0,34% обсягів залізничних вантажоперевезень.
Найбільш чутливі до зростання тарифів – вугілля та залізна руда, контейнери й мінеральна сировина, а також будматеріали (еластичність за ціною перевезень становить 0,4-0,5%), відзначають експерти.
"Виробники по можливості переорієнтуються на інші види транспорту – автомобільний або водний, або змушені будуть скорочувати обсяги виробництва і продажів", - наголошують аналітики.
При цьому, зростання тарифів "УЗ" упродовж 2016-2017 років вже призвело до зниження обсягів залізничних вантажоперевезень (як внутрішніх, так і експорт-імпорт) на 6,5 млн тон торік. Цьогоріч негативна тенденція триває. За півроку зниження склало 3 млн тон.
Водночас, і без підвищення вартості рентабельність вантажоперевезень в "Укрзалізниці" у 2017-2018 роках знаходиться на рівні 23-33%, а сумарний обсяг амортизаційних відрахувань і валового прибутку від вантажних перевезень у держкомпанії становить 32,2 млрд грн.