Танкер заблокував канал
Танкер заблокував канал bbc.com

Велетенський контейнеровоз заблокував Суецький канал: десятки суден стоять у заторі – чим це загрожує

Читайте по-русски
У зв'язку з інцидентом у світі зросли ціни на нафту

Затори бувають не лише на автодорогах. Один із найголовніших морських торгових шляхів світу – Суецький канал – заблокував контейнеровоз. Судно завдовжиною 400 метрів та шириною 59 сіло на мілину посеред каналу. Через це десятки інших суден не можуть пройти крізь магістраль. У зв'язку з інцидентом зросли ціни на нафту, а світова торгівля рахує збитки. Більше про це знає журналістка "5 каналу" Христина Катарина.

Велетенський контейнеровоз Ever Given – головна зірка світових новин. Від нього нині залежить доля міжнародної торгівлі. Судно довжиною в чотири футбольних поля – заблокувало одну з найголовніших торгових артерій світу – Суецький канал. Ваговоз під прапором Панами плив із Китаю до Нідерландів. Через сильний вітер відхилився від курсу та сів на мілину – просто впоперек каналу, а його ніс вклинився у берег.

"На облавку судна – 20 тисяч контейнерів. Деякі з них пусті, але всередині багатьох – товари. Якщо ваговоз не вдасться витягти з мілини, то доведеться його розвантажити, аби рятувальникам було легше пустити його вплав. Для цього слід розмістити крани так, аби вони безперешкодно змогли підняти контейнери, а потім іще знайти місце, де б їх поставити. Це нелегке завдання", – прокоментував голова відділу морських вантажоперевезень страхової компанії Маркус Бейкер.

Зняти велетня з мілини намагаються буксири й екскаватор, однак поки безрезультатно – операція може затягнутися на кілька днів. Контейнеровоз перегородив дорогу десяткам інших суден з обох боків, на під'їзді до портів черги з вантажівок. Через інцидент почалися затримки та перебої у постачанні товарів. Щороку через Суецький канал проходить понад 10% світової торгівлі, тож навіть день простою загрожує істотними збитками – особливо для нафтових танкерів. Через морську халепу вже піднялися ціни на чорне золото. Пальне найпопулярнішої марки Brent подорожчало більш як на 2% – до 62-х доларів за барель. На стільки ж процентів зросла в ціні й нафта WTI – барель такої тепер коштує майже 60 доларів.

"Щодня через Суецький канал проходять із пів сотні суден. Тепер вони купчаться в заторах – по обидва боки: на півночі та півдні. За кожен день, коли морський шлях заблокований, Єгипет недоотримує плату за користування каналом – а це близько 700 тисяч доларів із кожного судна. Але що найголовніше – контейнеровози і танкери не доставляють їжу, пальне та інші товари до Європи, а звідти товари не можуть відправити на Далекий Схід. Це матиме відчутні наслідки", – розповів колишній працівник комерційного флоту Сальваторе Меркоґліано.

Суецький канал – штучна водна магістраль, яка з'єднує Середземне й Червоне моря. Це найдешевший та найкоротший морський шлях між Азією та Європою. Канал сягає 193 метри в довжину та понад 200 метрів у ширину. У 2015-му році Єгипет підвищив його пропускну здатність, однак після цього неодноразово виникала потреба ще більше розширити шляхопровід. А поки рятувальники намагаються звільнити прохід, користувачі соцмереж кепкують із конфузу. Одні висміюють крихітний розмір екскаватора, який відкопує судно – мовляв, такими темпами за кілька сотен років, можливо, і вдасться зрушити гіганта з місця. Інші – роблять кумедні відео, а треті радять покупцям іще трішки зачекати на новий чохол із Китаю. 

Христина Катарина, "5 канал"

Попередній матеріал
Україна вийшла з зими з рекордними запасами газу – Коболєв
Наступний матеріал
Україна працює над судовими позовами проти Росії та "Газпрому" – Коболєв
Loading...

Керівництво Дунайського пароплавства намагалося незаконно продати флот: збитки могли сягнути 2 млрд

США виділять Україні $125 млн військової допомоги

Група з п'яти кораблів НАТО увійшла в Чорне море для навчань

П'ятипалубна яхта Медведчука за $200 млн не потрапила під санкції РНБО – розслідування Bihus.Info

Суд відклав справу про передачу танкера "Делфі" в Одесі – причини

Оскароносний режисер Вінсент Ворд знімає фільм про українського тренера Віктора Коваленка – що відомо