EverGreen
EverGreen bbc.com

Суецький канал розблоковано: як відбувалася масштабна операція з порятунку світового судноплавства

Читайте по-русски
Перекриття каналу коштувало світовій економіці майже 400 мільйонів доларів щогодини

У Суецькому каналі завирувало життя. Велетенський контейнеровоз Ever Given, який блокував прохід упродовж шести днів, нарешті відбуксирували. Прохід для менших кораблів уже відкрили. Про масштабну операцію з порятунку світового судноплавства дізнавалася журналістка "5 каналу".

Один із найбільших контейнеровозів світу Ever Given, який заблокував Суецький канал, зрушили з місця. На малій швидкості, за допомогою буксирів, він прямує до Великого Гіркого озера. Там, у природному розширенні каналу, його зможуть дослідити детально. Попередньо судно, яке йде під прапором Панами, не зазнало сильних ушкоджень, не має витікання пального, не ушкоджений і вантаж.

"Нам знадобилося цілих шість днів, аби владнати ситуацію. Нам хотілося би зробити це швидше, але потім зрозуміли, що проблема занадто велика", – зауважує адмірал управління Суецького каналу Осама Рабіє.

Спочатку припускали, що Ever Given відхилився від курсу та сів на мілину впоперек каналу, а його ніс вклинився у берег через сильний вітер. Через погану видимість команда судна не зорієнтувалася вчасно. Але причина може бути іншою – технічна несправність чи людська помилка. Саме це і досліджуватимуть фахівці у Великому Гіркому озері.

"Головне, що контейнеровоз таки вдалося зняти з мілини, а решту з'ясуємо", – каже генеральний директор буксирувальної компанії Smit Salvage.

У рятувальній операції брали участь 13 буксирів, які відтягували судно. Зокрема, розчистили близько 30 тисяч кубометрів піску на глибину до 18 метрів, а застряглий ніс із берега відкопував екскаватор. Однак головна допомога у визволенні судна – потужний прилив. Саме цими днями він найвищий за місяць, і вода допомогла зрушити велетня з місця. Тим часом рух у Суецькому каналі поступово відновлюється. Тепер, за словами управління, він працюватиме цілодобово. Тож близько чотирьохсот п'ятдесяти менших кораблів, які зараз чекають, зможуть пройти його впродовж наступних трьох діб.

"Для нас це новий виклик, ми повинні працювати цілодобово, щоб владнати ситуацію, що склалася. Якщо на це знадобиться два-три дні – гаразд, так і буде", – додав голова управління Суецького каналу Осама Рабіє.

Суецький канал – штучна водна магістраль, яка з'єднує Середземне й Червоне моря. Це найдешевший та найкоротший морський шлях між Азією та Європою. Канал сягає 193 кілометрів завдовжки та понад 200 метрів завширшки. Він забезпечує третину світового обсягу контейнерних перевезень і 10 частину обсягів усієї світової торгівлі. Перекриття каналу коштувало світовій економіці майже 400 мільйонів доларів щогодини і 10 мільярдів доларів збитків щодня.

Мирослава Танська, "5 канал"

Попередній матеріал
У нас досі немає закону, який давав би вироки за сепаратизм – експерт про перемогу Аксьонова на довиборах
Наступний матеріал
Жодна влада досі не була такою лояльною до олігархів – Чорновол
Loading...

Рух Суецьким каналом відновили – буксири нарешті зрушили контейнеровоз

Аварія судна у Румунії: рятувальники продовжують пошуки загиблих

Загинули капітан і електромеханік: стали відомі імена українських моряків із затонулого в Чорному морі судна

Поблизу Румунії затонув корабель з українцями на борту – щонайменше двоє людей загинули

Керівництво Дунайського пароплавства намагалося незаконно продати флот: збитки могли сягнути 2 млрд

США виділять Україні $125 млн військової допомоги