Уроки у 10-річного Івана – вдома на кухні. Тим часом у дитячий кімнаті займається його молодша сестра Поліна. Таке навчання посеред смаколиків п'ятикласника повністю влаштовує.
"Мені подобається, бо мені ніхто не заважає, ну і тут якось легше учиться і уроки скорочені, ну і мені якось зрозуміліше", – каже школяр.
Доки в дітей уроки, мати Тетяна на роботі. Каже: проблем із дистанційним навчанням не відчуває. Лише як і раніше трохи допомагає дітям увечері з домашнім завданням.
"Якщо у мене менша дитина якась свідоміша і відповідальніша, то вона на всі уроки приходить, а якщо старша дитина в старшій школі і треба трохи більше контролювати, то так воно і в онлайн-школі", – розповідає мати школярів Тетяна Пономар.
Тим часом у другокласників нині за розкладом 6 уроків. Вчителька під час онлайн-навчання дисципліни як у класі не вимагає. Навпаки – дозволяє вмикатися і з ліжок, і з чаєм у руках – головне, каже, аби вчилися.
"Якщо дитині так зручно – нехай знаходиться собі в піжамі", – вважає вчителька початкових класів Тетяна Демченко.
Уроки в онлайні тривають від 10 до 30 хвилин, залежно від класу, ще 15-20 хвилин – самостійна робота. Такі норми запровадило Міністерство освіти. Під час самостійної роботи учням не забороняється зворотний зв'язок з учителем.
"Ми можемо звертатися до них під час уроку, ми може до них звертатися у клас-румі і писати коментарі під будь-яким постом, і вони нам дадуть пояснення на будь-що і будь-яку відповідь", – пояснює учень Максим Зімоздрін.
Усі 1800 учнів, учителі та частина батьків 9-ї гімназії зареєстровані на онлайн-платформі, де організоване навчання всієї школи.
Вчитель історії Андрій Стецюк опанував платформи досить швидко і каже, що вже навіть звик обходитися без дошок та зошитів.
"У цьому є майбутнє, ви тільки зайдіть в інтернет і подивіться, скільки там з'явилось онлайн-шкіл. Сучасне покоління, я думаю, до цього набагато швидше адаптується", – запевняє вчитель історії Андрій Стецюк.
Дистанційне навчання відкрило нові можливості, кажуть у гімназії. Тепер на онлайн-платформах діти влаштовують обговорення складних питань та отримують допомогу вчителя.
"Елементи дистанційного навчання ми використовуємо в нашому буденному житті, тобто це звичайна ситуація, коли вчитель працює в класі з дітьми, а частину завдання дає їм на платформі, а вони вдома його вивчають самі", – зазначає директорка Черкаської гімназії № 9 імені О.М. Луценка Ірина Топчій.
Тим часом у департаменті освіти з жахом згадують березневе дистанційне навчання. Тоді багато шкіл просто давали завдання дітям для самостійного опрацювання.
"Березневий локдаун, який розпочався в той період, виявив достатньо серйозні хиби в організації системи дистанційної освіти. Протягом літа відбулися серйозні зміни із методичного забезпечення, технічного забезпечення і навчання вчителів", – наголосив начальник управління освіти департаменту освіти Черкаської міськради Євген Степко.
Зараз у Черкасах на дистанційному навчанні перебуває 34 із 35 шкіл. Одна – досі на канікулах. Черкаські освітяни сподіваються повернутися до звичного формату з 25 січня.
Яна Лимаренко, Вячеслав Ромодан, Черкаси, "5 канал"