Авто з іноземною реєстрацією
Авто з іноземною реєстрацією mukachevo.net

Пільговий період розмитнення "євроблях" завершено: до яких схем вдаються водії тепер

Читайте по-русски
Період розмитнення за півціни не продовжуватимуть, попередили в уряді. А щоб усі встигли – митники працюють ледь не цілодобово

Фініта ля комедіа, чи далі буде? Більшість "євроблях" відійшли у минуле. Автолегалайз змусив дотриматися закону і додав грошей до скарбниці, але чи поставлено крапку у спробах пошуку "автохаляви"?

Чи усі зацікавлені сторони просто взяли тайм-аут для пошуку нових шпарин в законодавстві?

22 лютого період пільгового розмитнення так званих євроблях завершився. А з ним — і ажіотаж серед водіїв. Київська митниця третя в Україні за кількістю легалізованих авто на іноземній реєстрації. І якщо ще два тижні тому тут працювали без вихідних, то тепер повернулися до звичного робочого графіку.

В останній тиждень пільгового розмитнення охочих легалізувати євробляхи — тисячі.

"Якби не було пільги, то було б десь до 4000 доларів, а з пільгою вийшло 2500 доларів", – розповідає задоволений водій.

Період розмитнення за півціни не продовжуватимуть, попередили в уряді. А щоб усі встигли – митники працюють ледь не цілодобово.

"От я вам спеціально покажу графік роботи. Як от оформляються. От неділя - приходьте і оформляйте! Ми працюємо у неділю. І де ті водії були? Ми ж і неділя, і субота. Скоро тут "роскладушку" поставлю. А вони – не хочуть", – розповідає начальник Чернівецької митниці ДФС Микола Салагор.

За пільговий період, який тривав від листопада минулого року до лютого 2019, розмитнили майже 140 тисяч так званих євроблях. Всього наприкінці минулого року митники нарахували понад 400 тисяч машин на європейських номерах на території України.

Авто на іноземній реєстрації
Авто на іноземній реєстраціїactual.today

Скарбницю поповнили на майже 9 мільярдів гривень, звітують митники. Додають, нового буму легалізації авто на іноземній реєстрації не прогнозують. А от нові протести анонсує Автоєвросила, до якої входять тисячі водіїв "євроблях". Вони й далі вимагають дешевшого розмитнення. І наводять приклад країн Європейського союзу.

Такою є процедура розмитнення авто на французькій реєстрації у Польщі: "Акцизу у нас 159 злотих, це 41 долар. Переклад документів, бо це були французькі, 50 злотих. Техогляд 100 злотих. Страховка 75 злотих. От вам і всі витрати на розмитнення", – розповідає автовласник.

Член ГО "АвтоЄвроСила" Максим Бухтіяров стверджує, що немає стабільності у розмитненні: "Є 5 областей, які за моніторингом мають найбільшу кількість розмитнених авто. Але так само у цих областях різні ціни на розмитнення. От у Києві мою автівку найдешевше порахували – це 900 євро, це якраз її ціна. А от у Чернівцях порахували півтори тисячі. ПДВ більше стає, бо воно від вартості, послуги брокера теж".

Такі випадки не поодинокі, стверджують водії. Митники відповідають – діють законно. Якщо запідозрили власника у заниженні вартості авто, то просять надати додаткові документи. На це у водія є десять днів. Відтак ціну на "євробляху" ідентифікують за європейськими електронними базами.

"Ми говоримо про "Шваге" – це європейська база, яка враховує і він-код, і рік виготовлення, і пробіг авто. Тобто це офіційні довідкові бази, які використовуються Митницею. І обов'язково вони вказуються у рішенні, тобто декларант знає на основі яких документі, на основі якої додаткової інформації прийняте рішення про ціну", – розповідає Начальник управління організації митного контролю Київської міської митниці ДФС Зоя Бистрова.

Якщо ж власник і надалі не погоджується зі зміненою митниками вартістю авта, то може звертатися до суду. Таких позовів уже десятки. І якщо одні водії намагаються за допомогою Феміди заощадити на розмитненні, то інші шукають шпарин у законодавстві, щоби не платити взагалі.

Одна з них — зареєструватися на консульський облік при дипломатичних представництвах України за кордоном. Тоді євробляху можна ввезти на територію країни без сплати на кордоні застави, яка дорівнює вартості машини.

Ще одна – "це ввезення автівок у вигляді комерційного транспорту, коли машина виконує перевезення певного вантажу. Користуючись такою законодавчою можливістю оформлюються документи на фірму і таким чином цей автомобіль потрапляє на територію України", – розповідає експерт автомобільної галузі Олег Омельницький. 

Сергій Барбу, Сергій Новіков, "Час: Підсумки Тижня"

Попередній матеріал
"Червоний" рівень небезпеки на Львівщині: перші наслідки негоди в областях України
Наступний матеріал
Каленков пояснив, чому мито на експорт металобрухту не суперечить Угоді про асоціацію з ЄС

Чи буде вигідно ввозити авто з-за кордону після ухвалення закону про "євробляхи" – керівник сервісних центрів МВС

"Молдовський досвід": як Кишинів вирішив проблему авто з "єврономерами" – спецрепортаж

У Харкові водійку оштрафували на 1,75 млн гривень за авто на "єврономерах"