Знову відтермінували. Танкер Delfi не встигнуть прибрати з одеського узбережжя до Дня Незалежності. Попри те, що на це раніше сподівався міністр інфраструктури, підрядники про дедлайн нічого не знають. І припускають, що лежатиме там судно щонайменше до кінця вересня. Що знову не так і на якому етапі роботи? Кореспондентка "5 каналу"Ольга Дунська дізнавалася.
Біля танкера Delfi екологи з адміністрації морських портів саме розсипають сорбенти на нафтові плями.
"Мазут, залишкові плями, він з'їдає ті нафтопродукти, що в воді плавають, і потім сам розкладається на біологічно безпечні речовини", – говорить Сергій, екологічний інспектор адміністрації морських портів.
Відпочивальники скаржаться: терміни прибирання танкера постійно переносять.
"Я думаю, це ставлення держави, що так пообіцяли і не зробили, треба швиденько зробити, бо це екологічна катастрофа", – каже Володимир Ковальчук, відпочивальник.
Прибрати танкер Delfi від берега до Дня Незалежності раніше обіцяв міністр інфраструктури Владислав Криклій. Згодом судновласник намагався цьому завадити, подавши до суду позов з вимогою заборонити вчиняти будь-які дії стосовно танкера. Утім, суд клопотання відхилив.
Підрядники до робіт взялися 10 серпня і підняти до 24 числа ніяк не встигли б. Упоратися сподіваються лише за 2 місяці, та й то, якщо дозволить погода.
"Міністр мені не дзвонив і мене не питав, звідки він це взяв, ви ставте це запитання міністру", – розповідає Андрій Іванов, керівник групи компаній з протиаварійних робіт.
Нині водолази вже прибирають морське дно поблизу танкера Delfi від каміння, яке може зашкодити підйому. На самому облавку приварюють металеві конструкції до палуби та борту. Це важелі, які мають вирівняти судно. Поставити на кіль танкер за допомогою буксирів підрядники планують до кінця наступного тижня.
"Після цього піде другий етап – нам потрібно буде пройти по всіх відсіках, загерметизувати, відкачати воду і забезпечити судну плавучість. Після того, як забезпечимо плавучість, можна буде його прив'язувати до якихось плавзасобів для страховки і гарантії, розгортати, виводити і везти до того місця, де це судно, найімовірніше, буде утилізовано", – каже Андрій Іванов, керівник групи компаній з протиаварійних робіт.
Розпочинати протиаварійні роботи довелося спочатку, адже перед цим усі спроби судновласника підняти танкер були невдалими.
Утім скільки коштуватиме прибирання танкера з узбережжя – не кажуть.
"Це комерційна таємниця", – говорить Денис Карпов, заступник начальника Одеського порту.
Та виконавці робіт не виключають, що після завершення можуть виставити судновласникові рахунок.
Ольга Дунська, Сергій Іщенко, Одеса, "5 канал"