5 канал

У Харкові з'явилося "соціальне таксі": як це працює

Автор програми – Леонід Балді – реалізував її завдяки благодійникам

Cоціальне таксі з'явилося в Харкові. Проект запустив громадський активіст Леонід Балдін разом із благодійниками. Завдяки цій ініціативі місто має стати доступнішим для пересування людей з інвалідністю. Послуга здебільшого безоплатна.

У 8-річного сина Марини Полященко насичена програма. Спочатку тренування у медзакладі, потім – візит до стоматолога. У Вови від народження ДЦП та ще кілька супутніх діагнозів. Хлопчик пересувається на візку. Донедавна навіть похід до поліклініки для його мами був справжнім випробуванням.

"Тролейбуси ходять старі, радянські ще, куди я фізично не можу з дитиною потрапити – вона сама не стоїть, не сидить. Тобто тримати якось дитину, скласти якось візок", – розповідає жінка.

Муніципальне таксі для людей з інвалідністю потрібно замовляти заздалегідь. Кількість подорожей та напрямки за ними обмежені. Єдиний вихід для жінки – послуги приватних перевізників. Подорожі в автівках для малого – улюблена розвага. Та мамі влітає у копієчку. Нечасті пересування містом забирають із сімейного бюджету понад шістсот гривень на місяць.

Лише цього тижня у Марини заплановано 6 виїздів із сином, зокрема, на обстеження і заняття з реабілітації. Останнім часом мамі з хлопчиком стало легше пересуватися завдяки новій ініціативі – соціальному таксі, яке можна замовити через спеціальний додаток.

Застосунок визначає поточну геолокацію. Потрібно обрати тип оплати – карткою. І так автоматично підтягує промокод, який дає безкоштовну поїздку.

Від чотирьох до восьми поїздок на певну суму щомісяця можуть здійснити зареєстровані користувачі. Якщо вартість подорожі перевищує визначену суму – пасажир доплачує сам.

Автор програми – Леонід Балдін. Реалізував її завдяки благодійникам. Через великий попит нині веде перемови ще з кількома службами перевезення.

"Якщо всі служби таксі або більшість служб в Харкові підключаться, то фінансування загальне програми буде таке ж, як і у служби "Інватаксі" і це дозволить возити набагато більшу кількість людей", – пояснює автор проекту.

Нині безплатні поїздки доступні для півтори сотні сімей. Здебільшого це мами з дітками, хворими на ДЦП та м'язову атрофію. Соціальні замовлення за програмою Олексій виконує по кілька на тиждень. Упевнений, така ініціатива важлива.

"У мене були випадки, коли я перевозив по двоє таких людей з двома колясками в машині, я їх вміщую, розміщуємо, сідаємо. Вони просто йдуть як звичайні замовники. Я за, тому що людям потрібно допомагати", – ділиться таксист Олексій.

Нині проект працює лише у Харкові. Згодом Леонід сподівається долучити й інші міста України. Програміст за фахом шукає однодумців, щоб автоматизувати проект. Втім, Леонід вважає: зробити місто максимально доступним для людей з інвалідністю має міський транспорт, яким вони зможуть користуватися безперешкодно.

Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, "5 канал"

Попередній матеріал
Пропагандистка росЗМІ Скабєєва отримує за свої послуги $60 тис. на місяць – Береза
Наступний матеріал
"Не приїхав на дуель і не захистив Скабєєву": Береза біля Верховної Ради потролив "рязанське непорозуміння" – відео

Юний герой потребує вашої допомоги: 16-річний хлопець обпік 60% тіла, рятуючи дідуся

Українські конструктори показали надсучасний приціл для військової техніки: як діє станція

У Харкові прокуратура припинила діяльність "реабілітаційного центру", де знущалися з пацієнтів

Коболєв вирішив протягом року віддавати на благодійність 100% зарплати і бонусів

У Смілі онкохворі та ветерани не отримують пільгові ліки: чому не виписують рецептів

Оновлений БТР від харківських конструкторів запускають у серійне виробництво: як випробовують техніку