Новий тролейбус – не з конвеєра заводу, а з ремонтної майстерні. У Дніпрі майстри комунального підприємства складають тролейбус із наявних частин. Він матиме більше місць для пасажирів. Таку ідею вирішили реалізувати, бо бракує водіїв. Хто працює над проєктом і чим він важливий для міста – у сюжеті нашої Наталії Москаленко.
Геннадій працює над складанням деталей майбутнього тролейбуса ЮМЗ Т1, який незабаром вирушить на маршрут. Цей електротранспорт завдовжки 18 метрів стане частиною оновленої міської транспортної мережі:
"Зараз поки обварюємо каркас, завтра дах виварюватимемо".
У вагоноремонтній майстерні Геннадій працює понад 10 років, має четвертий розряд і кожен робочий ранок починає із газозварювальним апаратом у руках. Каже, своєю роботою пишається:
"От стоїш на зупинці і дивуєшся, цей троллейбус я робив місяці два тому чи півтора місяця тому. Хоч якась користь суспільству".
Для створення тролейбуса в ремонтній майстерні використали кабіну від старого, а вагон до неї докупили.
Ідею виготовляти тролейбуси у майстерні вирішили реалізувати під час війни. Адже пасажиропотік у місті залишився незмінним, а водіїв катастрофічно бракує, зазначають у міськраді. Тож зібраний транспорт матиме більше місць для пасажирів.
Над створенням нової машини працює ціла команда: троє слюсарів та газозварювальник, пізніше до них приєднаються маляри та електрики. За словами Геннадія, робота не надто складна, але потребує терпіння та часу:
"Ось таки проварювали автомат. Ось тут кріпиться каркас сидіння. Засвердлюється на різьблення та ставиться. На болти закріплюється та ставиться каркас сидіння".
Це перший досвід Геннадія у складанні нових тролейбусів. Раніше він ремонтував електротранспорт. За кресленнями, які надає технічний відділ, працює швидко і точно.
"Як то кажуть, патової ситуації немає. Головне – зрозуміти, як його робити. Мати уявлення, як його ремонтувати. Тролейбуси однакові, а ремонти бувають різні. Одна й та сама модель, але або тут лопнуло, або балка, що несе. Або тут урвалося. Вже думати треба, як тут зав'язати вузол або по несучій", – зазначив газозварювальник.
Анатолій, майстер цеху, додає, що хоч сучасний електротранспорт на вигляд привабливіший, але старі моделі значно надійніші. Бо виготовлені з міцного металу, що робить їх більш довговічними. За підрахунками майстра, новий тролейбус зможе пройти до трьохсот тисяч кілометрів.
"Кузов буде вже за два місяці. Тяжче з електрикою йтиме. Він буде вже пофарбований. Буде обладнання ставиться. Налагоджуватися", – зауважив чоловік.
Капітальний ремонт рухомого складу відбувається на базі вагоноремонтних майстерень. У міськраді кажуть, такі тролейбуси дуже потрібні.
"Наразі вони в нас є в кількості семи одиниць. Це ось якраз сьомий. Вже пять пройшли капітальні ремонти. Вони аналогічні ЮМЗ Т1. І ще один в нас є раритетний ЗІЛ, який має більше екскурсійний характер", – зазначив провідний фахівець КП "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради Микита Керенцев.
Чи й надалі виготовлятимуть нові тролейбуси з вагонів, у міськраді поки що не можуть сказати. Все залежатиме від багатьох факторів.
Наталія Москаленко, Олександр Пронський, Дніпро, "5 канал"
Читайте також: Усі на фронті: у Дніпрі брак кадрів серед комунальників – місто на межі сміттєвого колапсу.
Дивіться також:
Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій. Також стежте за нами у мережі WhatsApp. Для англомовної аудиторії маємо WhatsApp англійською.