У Дніпрі переселенці опановують професію водіїв тролейбусів. Через кадровий дефіцит міський департамент транспорту відкрив курси, де навчають охочих кермувати електротранспортом. Серед слухачів – люди, які втратили свої домівки через війну та хочуть розпочати нове життя. Більше дивіться в сюжеті журналістки "5 каналу" Наталії Москаленко у випуску новин.
Олена детально відповідає на всі запитання викладачки. Жінка в дитинстві мріяла стати водійкою тролейбуса. Однак, розповідає, все життя прожила у Мирнограді, де такого транспорту немає. Рідне місто довелося покинути після того, як російський обстріл зруйнував її дім. Жінка евакуювалася до Дніпра. Тут дізналася про курси для майбутніх водіїв тролейбусів і вирішила спробувати.
"Спочатку мене направив Центр зайнятості у ДЕПО на курси. Оскільки курси ще не розпочиналися, я працювала кондуктором. Тоді розпочалися курси і я тут. Хочеться навчитися, щоб усе розуміти, щоб правильно все робити, щоб це було все безпечно", – сказала учениця курсів Олена.
Жінка сподівається розпочати нове життя, адже повертатися їй нікуди. Олену у виборі професії підтримують рідні. Її син впевнений, що в мами все вийде. На курсах навчаються понад 10 людей. Серед слухачів – і Віталій, який також евакуювався до Дніпра. У Мирнограді він працював газозварювальником на шахті, але тепер вирішив опанувати нову професію.
"Мені вже 55 років і газозварювальником працювати вже дуже важкувато. Розумієте, літом це підвищена температура. А це літо взагалі була спека. А на шахті специфічна робота, метал важкий. Це виважене рішення. Я чекаю на те, що я все-таки стану водієм", – поділився Віталій.
Перший етап навчання – теорія. За кермо учні курсів сядуть у січні 2025 року. А поки що разом із викладачкою знайомляться з будовою тролейбусів. Опанувати професію водійки тролейбуса хоче і Наталя. Вона приїхала до Дніпра з Покровська.
"У нас подібного немає. У нас в основному маршрутні траси, транспортні засоби. І сфера роботи в мене була інша, не така. Я себе почуваю впевнено, сподіваюсь все вийде. Я думаю, що в мене все вийде", – зазначила Наталя.
Курси веде Олеся – провідна інженерка з безпеки руху. Для неї викладання – новий досвід. Вона багато років працювала в ДЕПО, роботу обрала за прикладом своїх батьків. Зраділа, дізнавшись, що викладатиме для переселенців, і прагне передати свій досвід. Розповідає: спочатку було ніяково, бо серед студентів люди, які старші за віком, але вже звикла. І багато хто став навіть друзями.
"Вони можуть прийти до мене в кабінет і спитати. Ми будемо розмовляти, роз'ясняти, малювати, якщо це буде потрібно, на пальцях показувати, використовувати там якісь підручні засоби і будемо це розбирати", – запевнила викладачка.
Водіїв громадського транспорту бракує, кажуть у міськраді. Останнім часом хтось вийшов на пенсію, хтось пішов захищати Батьківщину. Готових фахівців на вакансії – теж немає.
"Виробнича потужність є, але людей немає. І це велика проблема, з якою ми наразі стикнулися. І потенційно її вирішення ми наразі не бачимо, окрім як саморуч готувати нові кадри, які зможуть замінювати старі", – заявив провідний фахівець КП "Дніпровський електротранспорт" Микита Керенцев.
Усіх, хто закінчить курси, обов'язково працевлаштовують. Слухачі вже зараз отримують стипендію 10 тисяч гривень, а зарплата становитиме до 20 тисяч залежно від складності маршруту.
Наталія Москаленко, Олександр Пронський, Дніпро, "5 канал".
Дивіться також відео:
Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій. Також стежте за нами у мережі WhatsApp. Для англомовної аудиторії маємо WhatsApp англійською.
Дивіться також фотогалерею:
У Британії майбутні командири взводів ЗСУ готуються до штурмів ворожих траншей – фото





