В Одесі зменшили кількість електротранспорту на маршрутах. Міська влада каже: це допоможе звільнити енергоресурс для побутових споживачів. Як реагують містяни на транспортні нововведення, дізнавалася журналістка "5 каналу" Аліна Оганезова.
Чекай мене і я приїду! В Одесі запровадили низку обмежень на електроспоживання промисловості та на міський електротранспорт.
Через брак електроенергії міська влада змушена зменшити кількість трамваїв і тролейбусів. Тепер чекати на зупинках доводиться довше, що значно ускладнює процес та порушує звичний порядок життя у місті, а також робить нерви пасажирам.
Одесити на такі нововведення реагують по-різному. Дехто – невдоволений, дехто – не вбачає для себе в цьому проблему. Стверджують, що все розуміють:
– Я не так дуже часто пересуваюся цим транспортом. Тому для мене це не є проблемою зараз.
– Я вважаю, що це зроблено штучно. Для того, щоб виправдати енергозбут, підняття цін.
– Я просто почав більше ходити пішки. Це я вважаю прекрасно. Але в принципі ситуація, звісно, сумна.
– От хочеш піти в магазин, я, наприклад, не можу далеко ходити, мені треба під'їхати навіть одну зупинку, тому що я на паличці. Звісно, чекаєш інший раз довго, і трамвай.
У міській раді кажуть – вжили таких заходів, щоб внаслідок більшого інтервалу руху трамваїв та тролейбусів налагодити електропостачання в оселях містян.
"З метою економії електроенергії в місті обмежено рух громадського електротранспорту, щоб висвободити додаткову електроенергію для побутових споживачів", – заявив директор департамент транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху одеської міської ради Володимир Хитренко.
Наразі залучили 30% міського електротранспорту. Усі маршрути дублюються маршрутками. Водночас відключити повністю деякі маршрути поки що не планують – намагаються максимально забезпечити безперебійний рух міського транспорту.
"Завдяки тому у нас розгалужена мережа автобусів, у нас є можливість перекрити основні маршрути для того, щоб люди могли доїхати туди, куди їм необхідно. Ми всі сподіваємось, що ситуація найкраще виправиться в найближчий час. І наш транспорт поїде, бо містяни цього потребують", – додав Хитренко.
В одеському комунальному підприємстві електротранспорту сьогодні працюють 430 водіїв. Керівництво підприємства каже: дається взнаки і брак кадрів.
"У нас не вистачає водіїв через те, що у нас в країні йде війна. І є у нас, з нашого підприємства десь більш як 115 чоловіків оронять нашу Україну", – зазначив директор комунального підприємства "Одесміськелектротранс" Микола Литовчук.
Дефіцит працівників наразі не є критичним, переконує керівництво. До того ж на підприємстві постійно навчають нових співробітників.
"У нас в навчально-курсовому комбінаті навчаються 13 жінок – на водія трамвая, а також 9 жінок – на водія тролейбуса. Після закінчення навчання вони стають до пасажирського стажування. Після завершення стажування вони починають керувати", – додав Литовчук.
У міській раді кажуть: існує ризик повного припинення руху електротранспорту. Усе залежить від ситуації з обстрілами. Водночас запевняють, що вже шукають альтернативні шляхи, зокрема домовляються з містами-побратимами про надання місту великих муніципальних автобусів.
Аліна Оганезова, Сергій Іщенко, Одеса, "5 канал"
Читайте також: у Дніпрі закрили цілий маршрут громадського транспорту – водії пішли на фронт. Така ситуація з кадрами не тільки у Дніпрі, а й у всіх регіонах.
Дивіться також:
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.