У Дніпрі бракує водіїв, через це змушені закрити цілий маршрут громадського транспорту. Ще на початку повномасштабного вторгнення проблеми не відчували. Нині ж велика кількість водіїв пішла захищати країну. Більше дивіться в сюжеті журналістки "5 каналу" Наталії Москаленко.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.
Автобуси є – водіїв не вистачає, розводить руками Олександр. Він – очільник місцевого автотранспортного підприємства. Каже, через брак рук уже довелося закрити один із маршрутів, який користувався попитом у містян.
"На маршрут повинно бути 12 машин. Але на 12 машин треба півтора водія на машину, хоча б. Це 18 водіїв. Де їх взяти? У нас на 118-му маршруті не вистачає 39. У місті перекриваємо, як можемо", – заявив директор автотранспортного підприємства Олександр Мірошниченко.
Головна причина нестачі водіїв – війна. Ще у 2022-му більшість пішли на фронт, кажуть на підприємстві. А серед тих, хто залишився – пенсіонери. Якщо і приходять молоді, то незабаром йдуть на фронт. Пан Сергій – серед старожилів у цьому підприємстві. Йому 69. Та це не зупиняє його щодня возити сотні пасажирів вулицями міста.
"Заводжу машину, прогріваю і їду на роботу. Салон повний, буває стояк", – поділився водій.
Читайте також: Всі на фронті: у Дніпрі брак кадрів серед комунальників – місто на межі сміттєвого колапсу.
Працює Сергій на 92-му маршруті. Досвід у чоловіка понад 50 років. На це підприємство прийшов декілька років тому. Каже, спочатку був із напарником, а тепер один, бо той пішов на фронт. Зізнається, хоч інколи і тяжко, але громадський транспорт має працювати безперебійно.
На підприємстві не вистачає не тільки водіїв, а й слюсарів та інших працівників. Розглядали різні варіанти розв'язання проблеми, але втілити їх дуже тяжко. Тож вирішили обходитися тими силами, що є до кінця війни.
"У нас війна, будемо прилаштовуватися. Ми не плачемо, а йдемо вперед. Просто всі повинні це розуміти. Така ситуація всюди: в фермера, на будь-якому іншому підприємстві. Тому плакати не треба, йдемо вперед", – наголосив директор підприємства.
Така ситуація з кадрами не тільки у Дніпрі, а й у всіх регіонах, кажуть у міськраді.
"Існуючої альтернативи, на жаль, цьому немає. Ми зверталися щодо всієї транспортної структури: це і маршрутки, і електротранспорт, в усі інстанції, щоб нам надали статус критичної інфраструктури. Тобто зараз вони не підпадають під цей статус. Але, на жаль, якоїсь нормальної відповіді не отримали", – сказав заступник начальника управління транспорту Дніпровської міськради Іван Васючков.
До роботи на місцевих автотранспортних підприємствах залучають переселенців. Проводять і навчальні курси, щоб кожен охочий міг знайти собі роботу.
Наталія Москаленко, Олександр Пронський, Дніпро, "5 канал"
Дивіться також:
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.