У Черкасах розпочали проєкт із навчання захисників безпечного, але швидкого кермування. Учнями курсів стали службовці Сил безпеки та оборони. Зараз навчається вже третя група – це Нацгвардія. А до цього відпрацювали на майданчику ДСНС та Черкаська ТрО. Для яких завдань знадобиться така підготовка – дивіться в сюжеті "5 каналу" у випуску новин.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.
За кермом нацгвардійці вчаться контраварійному кермуванню. Трасу для них підготували інструктори і – погода. Засніжило, тож виконати необхідні маневри стало в рази складніше.
Роман та Сергій – колеги, служать у Нацгвардії. В обох – понад десяток років водійського досвіду, але, зізнаються, на цих заняттях почуваються студентами.
"Навчили декілька трюків, звісно, для нас це нове, це не автошкола. Це екстремальне водіння, це зовсім інше, є такі нюанси, які ми за 10 років водіння автомобілем не знали. Звісно, що складно, але у майбутньому – це буде безпечно, це досвід наш", – поділився учасник курсів Сергій Данилов.
Кажуть, у їхній роботі такі знання дуже знадобляться. Адже в надзвичайних ситуаціях треба сильніше давити на газ, при цьому маневри мають бути безпечними.
Читайте також: Можуть бути інструкторками: у Черкасах відкрили курси пілотування дронами для жінок.
Роман заходить у круті віражі на слизькій трасі. Автівку буквально розвертає, але нацгвардієць встигає її вирівняти.
"Складність траси – коротка дистанція на поворотах, кути, дуже прямі і неочікувані", – запевнив Роман Силантьєв.
Курси контраварійного кермування для Сил безпеки та оборони – проєкт Центру безпечного водіння та Черкаської ОВА. Інструктори адаптували навчальну програму під службовців, акцентували на швидкісній їзді та потенційно небезпечних маневрах.
"Проблеми досить класичні, адже це не перші наші групи взагалі. І в Черкасах, і по Україні, тому класичні проблеми водіїв, деякі проблеми з маневруванням, деякі проблеми з гальмуванням. Хлопцям кажу, що ваша мета – на роботі там на передньому краї чи поблизу переднього краю бути 100% безаварійними. Вони мають виїхати з точки дислокації і повернутися максимально швидко. Саме з цим ми працюємо", – пояснив керівник центру безпечного водіння Андрій Яроменко.
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Потреба в таких курсах виникла, бо професійні водії зараз потрібні не лише в тилу, а й на фронті. Чим досвідченішим є кермувальник, тим більше шансів, що техніка служитиме довше, а життя людей будуть збережені.
"Ми за цей весь час більш як тисячу автомобілів такого роду передали саме нашим черкащанам на передню лінію фронту, і від цього багато залежить– і врятовані життя, і врятована техніка. Оскільки водій і впевнений в собі, і впевнений, що має виконувати завдання набагато якісніше. Три групи пройшло: ДСНС, ТрО і зараз Нацгвардія. Підготовка відіграє велику роль у загальній перемозі над ворогом", – наголосив голова Черкаської ОВА Ігор Табурець.
Завершили навчання уже три групи. Інструктори чекають наступні. Продовжуватимуть тренувати Сили оборони до перемоги.
Яна Лимаренко, Олександр Лісовий, Черкаси, "5 канал"
Дивіться також:
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Дивіться також фотогалерею за темою:
Вбивча краса: як тренуються українські жінки-військовослужбовиці – ФОТО









