Брак кадрів через війну. У Полтаві не вистачає 30% водіїв тролейбусів. Через це на лінії щодня виходить менше транспорту. Щоби виправити ситуацію, у профільному комунальному підприємстві запустили навчальні курси – хочуть підготувати жінок-водійок. Випускниць – працевлаштують. Як триває навчання – бачила журналістка "5 каналу" Анна Морозова.
Навчальний тролейбус курсує територією комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс". За кермом Наталія – переселенка з Луганської області і відвідувачка курсу з підготовки водіїв категорії "Т" – тролейбуси.
"Так склалася доля, що ми переїхали сюди і попали працювати на це підприємство, подивилися як водії працюють, люди. І зараз, насамперед, це те, що дуже не хватає кадрів. І я так подумала, що я, мабуть, зможу, і я, мабуть, хочу цього", – розповіла відвідувачка курсу з водіння тролейбуса Наталія.
Жінка 13 років працювала торговельним представником, та через повномасштабне вторгнення покинула рідне Рубіжне, переїхала в безпечнішу Полтаву і почала шукати нову роботу.
"Ми вже дуже хочемо виїхати в місто і також дуже переживаємо як ми будемо там їздити. Тут ми вже більш-менш навчилися. Найскладніше, от для мене як для жінки – це внутрішня будова. Те, що ми зараз проходимо, – це внутрішнє, це те, що ми не бачимо, те, що ніяка людина не баче що під полом проходе, те, що проходе на криші. Ось це все зібрати до купки і щоб потім повністю, як то кажуть, пазлік зійшовся", – каже відвідувачка курсу з водіння тролейбуса Наталія.
Кожен відвідувач курсу щодня має наїздити дві години за кермом. Загалом практична їзда становить 96 годин. Наталія – теж переселенка. Раніше жила в Сіверську. Тепер опановує нову професію, а до цього вже встигла попрацювати в комунальному транспортному підприємстві.
"Побачила тролейбус, і думаю: я хочу бути водієм. Була на семінарі від біржі праці, і там сказали, що можна отримати сертифікат на навчання, і я звернулася. Сказали, що будуть курси. Ну я не стала чекати поки вони почнуться і вирішила піти попрацювати кондуктором", – зазначає відвідувачка курсу з водіння тролейбуса Наталія.
Перший місяць учні курсують територією депо, на другий – виїжджають та вивчають маршрути Полтави.
"Так, було що на драбину підніматися перший час, як-би, страшнувато. Але от зараз, скільки ми, тиждень десь їздимо, і все вже рівненько, чітко. Чекаю, коли ми будемо виїжджати в місто, але я думаю, що все це досвід, і ми з усім цим впораємося", – переконана відвідувачка курсу з водіння тролейбуса Наталія.
Практичний етап навчання супроводжують інструктори-наставники, що мають багаторічний досвід кермування тролейбусами.
"Вони закінчать цей термін навчання і їх розподіляють до кожного водія по одному учню, і вони вже будуть проходити стажировку із пасажирами, – тобто вийдуть на майже самостійну працю", – каже інструктор-наставник Ігор Звенігородський.
Таке навчання на базі "Полтаваелектроавтотрансу" організували вперше за 11 років, адже зараз на комунальному підприємстві брак водіїв. Тепер поруч із чоловіками опановуть фах і жінки.
"У нас також позабирали хлопців на війну і кадрів не хватає. Як бачите, тролейбусів дуже багато у нас стоїть в депо, а робити на них нікому," – каже інструктор-наставник Ігор Звенігородський.
Навчання складається з практики і теорії, яка проходить паралельно в окремому навчальному класі. Тут 10 слухачів курсу опановують будову тролейбуса та особливості користування.
"Сьогодні у нас лекція органу керування тролейбусу, і ми зі слухачами вивчаємо основні органи керування тролейбусом, основні елементи кабіни водія, призначення, типи і все інше", – розповів головний інженер КП "Полтаваелектроавтотранс" Павло Богодістий.
До повномасштабного вторгнення вулицями Полтави щоденно курсувало 56 тролейбусів. Зараз на маршрути виходить на 10 машин менше, та деяким водіям доводиться працювати у дві зміни.
"Десь 30% – це в нас нехватка від того, що б ми хотіли би мати. Водіїв, – 30 чоловік, але це ми вийдемо на випуск той, який у нас був на початок бойових дій. Якщо брати що у нас є техніка, і що ми могли б його робити ще більше, то їх потрібно ще більше. І не тільки водіїв: це і кондукторів, це слюсарі, це монтери контактних мереж, тягових підстанцій. По кожному з направлень людей не хватає," – зазначив директор КП "Полтаваелектроавтотранс" Євген Зайцев.
Аби закрити потребу на комунальне підприємство потрібно працевлаштувати ще 30 водіїв, тож після першого випуску, "Полтаваелектроавтотранс" оголосить другу хвилю навчання на водіїв тролейбусів.
Анна Морозова, Богдан Проскуров. Полтава, "5 канал"
Читайте також: Здобути нові знання та професію у б'юті-сфері: у Запоріжжі працюють безплатні курси для переселенців
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Дивіться також відео:
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.